Brussels Airlines en TBWA openen een boetiekhotel in de wolken

Brussels Airlines vernieuwt momenteel het Business Class compartiment in alle toestellen die ingezet worden voor langeafstandsvluchten. Een traject waarbij niet over één nacht ijs is gegaan. Samen met het gerenommeerde Britse ontwerpbureau JPA Design werd het volledige interieur herdacht. Het resultaat geeft je als passagier het gevoel een kosmopolitisch boetiekhotel binnen te stappen. Met al het comfort en de persoonlijke service die daarbij horen. Zoals zetels die zich in slaapstand omtoveren tot je eigen cocon. Of een bar waar je zelf even de benen kunt strekken om een Belgisch biertje te gaan drinken.

Dat boetiekhotelgegeven was voor TBWA meteen het startpunt voor de communicatie rond de nieuwe businessclass. De stijl: poetry in motion. De boodschap: “a special place to stay”.  Een film belicht op oogstrelende wijze de voornaamste hoogtepunten die een passagier mag verwachten. De film wordt zowel in teaser als reveal-fase voornamelijk online ingezet. Poster en print-boodschappen sluiten er naadloos bij aan.

In een tweede luik wordt het boetiekhotelgevoel getoetst aan de ervaring en visie van landgenoten die er uit hoofde van hun beroep veel over kunnen vertellen. Dat vormt de basis voor extra content filmpjes met o.a. Netsky, Thierry Theys, Assita Dembele en PieterJan Mattan. 

Meer dan ooit is met Brussels Airlines de reis belangrijker dan de bestemming.

Persbericht

DOCX - 76 Kb

Credits

DOCX - 76 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact