Brussels Airlines en TBWA openen een boetiekhotel in de wolken
27 februari 2019
Brussels Airlines vernieuwt momenteel het Business Class compartiment in alle toestellen die ingezet worden voor langeafstandsvluchten. Een traject waarbij niet over één nacht ijs is gegaan. Samen met het gerenommeerde Britse ontwerpbureau JPA Design werd het volledige interieur herdacht. Het resultaat geeft je als passagier het gevoel een kosmopolitisch boetiekhotel binnen te stappen. Met al het comfort en de persoonlijke service die daarbij horen. Zoals zetels die zich in slaapstand omtoveren tot je eigen cocon. Of een bar waar je zelf even de benen kunt strekken om een Belgisch biertje te gaan drinken.
Dat boetiekhotelgegeven was voor TBWA meteen het startpunt voor de communicatie rond de nieuwe businessclass. De stijl: poetry in motion. De boodschap: “a special place to stay”. Een film belicht op oogstrelende wijze de voornaamste hoogtepunten die een passagier mag verwachten. De film wordt zowel in teaser als reveal-fase voornamelijk online ingezet. Poster en print-boodschappen sluiten er naadloos bij aan.
In een tweede luik wordt het boetiekhotelgevoel getoetst aan de ervaring en visie van landgenoten die er uit hoofde van hun beroep veel over kunnen vertellen. Dat vormt de basis voor extra content filmpjes met o.a. Netsky, Thierry Theys, Assita Dembele en PieterJan Mattan.
Meer dan ooit is met Brussels Airlines de reis belangrijker dan de bestemming.