Brussels Airlines et TBWA ouvrent un boutique hôtel dans les airs

Brussels Airlines procède actuellement au renouvellement du compartiment de la classe affaires de tous les avions utilisés pour des vols long-courriers. Tout l’intérieur a été repensé en collaboration avec la célèbre agence de design britannique JPA Design. Le résultat offre aux passagers le sentiment de découvrir un boutique-hôtel cosmopolite avec tout le confort et le service personnalisé qui va avec. Comme ces sièges qui se transforment en un véritable cocon d’hibernation. Ou ce bar où l’on peut se dégourdir les jambes pour déguster une délicieuse bière belge.

Tous les détails de ce boutique hôtel ont immédiatement été le point de départ de la communication de TBWA pour la nouvelle classe affaires. Le style : la poésie en mouvement. Le message : l’ouverture d'un endroit unique.

Un film online présente avec classe et élégance les points les plus importants auxquels un passager peut s'attendre, d’abord avec un teasing, puis avec la révélation. Des posters et prints accompagneront le tout.

Dans une seconde partie, le sentiment de boutique hôtel sera confronté à l'expérience et à la vision de compatriotes qui peuvent en dire long sur leur métier. Ces interviews formeront la base pour des vidéos de contenu supplémentaires avec, entre autres, Netsky, Thierry Theys, Assita Dembele et PieterJan Mattan.

La preuve qu’avec Brussels Airlines, le voyage est bien plus important que la destination.

 

Credits

DOCX - 76 Kb

Communiqué de presse

DOCX - 77 Kb

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact