Brussels Airlines hartverwarmende boodschap om het charmante Brussel opnieuw te bezoeken

BR SSELS MISSES U

We kennen allemaal de tragedie die plaatsvond in Brussel. Weken later is er een andere tragedie in de stad. Hotels en restaurants blijven leeg, culturele evenementen vinden het erg moeilijk om tickets te verkopen. Volgens Brussels Enterprises Commerce and Industry (BECI) lijden restaurants en hotels in Brussel aan een verlies van inkomsten van 30 tot 40%. April 2016 is een zwarte maand op het vlak van faillisementen in Brussel met 600 faillisementen in vergelijking met het gewoonlijke 40. 

En toch heeft Brussel (en België) nooit haar charme verloren. De beste bieren, de heerlijke chocolade, de historische gebouwen… het is er nog steeds allemaal. Brussels Airlines speelt een belangrijke rol in bezoekers naar het hart van Europa te brengen. Maar hoe communiceert men in tijden van een ongewone crisis?

Met drie simpele woorden roept Brussels Airlines alle reizigers op om terug te komen. BR SSELS MISSES U. Het is een emotionele boodschap die veel verder gaat dan adverteren. Na een eerste lancering op sociale media zal de boodschap als posters verschijnen in luchthavens met een directe verbinding naar Brussel.

Maar in het belang van een prachtige stad hopen we dat deze woorden zullen uitvliegen over de hele wereld.

Share if you care is nog nooit zo relevant geweest. 

Persbericht

DOCX - 55 Kb

Pauline Kinet

TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact