Brussels Airlines réfléchit avant d’agir avec TBWA

Peut-on encore prendre l’avion et voyager comme avant ? Et est-ce vraiment nécessaire ? Telle est la réflexion qui pousse Brussels Airlines à changer un certain nombre de choses, et ce dès à présent. Il est évident que les nouvelles mesures vont changer la donne en matière de voyages en avion. Mais une nouvelle prise de conscience se manifeste également en ce qui concerne les voyages, qui entraînera une meilleure prise en compte de leur impact sur l’être humain et le monde. Une histoire dans laquelle les voyageurs ont aussi leur part de responsabilité.

Cette nouvelle voie a été baptisée ‘Change is in the air’. Une première initiative démarre avec un ‘mission statement’ communiqué par le biais d’une annonce pleine page dans les journaux. Il fait aussi l’objet d’une diffusion via les réseaux sociaux. Alors que tous les préparatifs sont en cours pour reprendre les vols, cette initiative donne d’ores et déjà le ton du vent frais et nouveau qui souffle sur la compagnie. Vous découvrirez le reste de la campagne et les initiatives suivantes dans les semaines à venir.

Contactez-nous
A propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium