Brussels Airlines unit le monde à Tomorrowland aves les 'Unified flags'

Deux week-ends déjà que la Belgique est ‘the place to be’. Des personnes des quatre coins du monde, de plus de 200 nationalités différentes, se retrouvent à Tomorrowland. Cette année, Brussels Airlines ajoute encore plus de couleurs au festival avec une idée unique et symbolique : les ‘Unified Flags’.

Chaque année, le fameux ‘party flight’ de Brussels Airlines emmène les festivaliers du monde entier à Tomorrowland. Pour son 15ème anniversaire, la compagnie aérienne belge a souhaité marquer le coup et aller plus loin en créant les ‘Unified Flags’. Une série de drapeaux uniques basés à chaque fois sur deux drapeaux nationaux : le parfait mariage entre deux pays. « Tomorrowland et Brussels Airlines rassemblent des personnes du monde entier, au-delà des frontières. Le festival unifie les gens. Et nos ‘Unified Flags’ en sont une parfaite illustration. » explique avec enthousiasme Tanguy Cartuyvel, Marketing Manager de Brussels Airlines.

Le design des drapeaux est basé sur les 37 nationalités différentes des passagers des vols Tomorrowland de Brussels Airlines. Ces drapeaux nationaux ont été combinés à d’autres nationalités des festivaliers de Tomorrowland. De nombreuses combinaisons belges ont donc été réalisées avec les ‘Unified Flags’ comme un magnifique drapeau aux couleurs de la Belgique et de la Suède ou de la Belgique de l’Argentine. Mais aussi des associations internationales surprenantes du Japon et de la Russie ou des USA et du Mexique par exemple. La mission des festivaliers ? Pour chaque ‘Unified Flag’, trouver un festivalier qui colle à son drapeau, prendre une photo et la partager sur Instagram afin de peut-être remporter un voyage. Une belle occasion de se revoir après le festival !

Contactez-nous
A propos de TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium