Brussels Airlines unit le monde à Tomorrowland aves les 'Unified flags'

Deux week-ends déjà que la Belgique est ‘the place to be’. Des personnes des quatre coins du monde, de plus de 200 nationalités différentes, se retrouvent à Tomorrowland. Cette année, Brussels Airlines ajoute encore plus de couleurs au festival avec une idée unique et symbolique : les ‘Unified Flags’.

Chaque année, le fameux ‘party flight’ de Brussels Airlines emmène les festivaliers du monde entier à Tomorrowland. Pour son 15ème anniversaire, la compagnie aérienne belge a souhaité marquer le coup et aller plus loin en créant les ‘Unified Flags’. Une série de drapeaux uniques basés à chaque fois sur deux drapeaux nationaux : le parfait mariage entre deux pays. « Tomorrowland et Brussels Airlines rassemblent des personnes du monde entier, au-delà des frontières. Le festival unifie les gens. Et nos ‘Unified Flags’ en sont une parfaite illustration. » explique avec enthousiasme Tanguy Cartuyvel, Marketing Manager de Brussels Airlines.

Le design des drapeaux est basé sur les 37 nationalités différentes des passagers des vols Tomorrowland de Brussels Airlines. Ces drapeaux nationaux ont été combinés à d’autres nationalités des festivaliers de Tomorrowland. De nombreuses combinaisons belges ont donc été réalisées avec les ‘Unified Flags’ comme un magnifique drapeau aux couleurs de la Belgique et de la Suède ou de la Belgique de l’Argentine. Mais aussi des associations internationales surprenantes du Japon et de la Russie ou des USA et du Mexique par exemple. La mission des festivaliers ? Pour chaque ‘Unified Flag’, trouver un festivalier qui colle à son drapeau, prendre une photo et la partager sur Instagram afin de peut-être remporter un voyage. Une belle occasion de se revoir après le festival !

Contactez-nous
A propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium