Brussels Airlines verenigt de wereld op Tomorrowland met 'Unified Flags'

Voor het tweede weekend op rij is België the place to be. Vanuit alle hoeken van de wereld komen mensen samen op Tomorrowland, goed voor meer dan 200 verschillende nationaliteiten. Dit jaar geeft Brussels Airlines het festival extra kleur met een uniek, symbolisch idee: The Unified Flags.

Met de bekende party flights brengt Brussels Airlines elk jaar feestgangers van over heel de wereld naar Tomorrowland. Voor hun 15de verjaardag wou de Belgische luchtvaartmaatschappij the extra mile gaan. De Unified Flags werden gecreeërd. Een unieke reeks nieuwe vlaggen die telkens gebaseerd zijn op twee bestaande nationale vlaggen. Een letterlijke samensmelting van landen dus. “Tomorrowland en Brussels Airlines brengen vanuit alle landen mensen samen. Grenzen worden letterlijk overstegen. Iedereen is één op Tomorrowland. En onze Unified Flags zijn daar de perfecte illustratie van.”, legt Tanguy Cartuyvel,  marketing manager of Brussels Airlines, enthousiast uit.

Het design van de vlaggen is gebaseerd op de 37 verschillende nationaliteiten van de passagiers van de Tomorrowland-vluchten van Brussels Airlines. Deze nationale vlaggen werden gecombineerd met andere nationaliteiten van Tomorrowland-festivalgangers. Bij de Unified Flags zijn heel wat Belgische combinaties zoals een prachtige Belgisch-Zweedse vlag of een Belgisch-Argentijns ontwerp. Maar ook een aantal opvallende internationale combinaties zoals de Japans-Russische vlag of  de Amerikaans-Mexicaanse vlag. Opdracht bij elke Unified Flag is om op zoek te gaan naar een festivalganger met de nationaliteit die past bij jou en jouw vlag. Wie samen een foto neemt en deelt op Instagram maakt kans op een reis om elkaar na het festival opnieuw op te zoeken.

Contacteer ons
Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium