Bye clichés. Welkom Chimi Charlie.

TBW en McDonald's België veranderen de koers van premium burgers.

Vanaf 18 maart vind je bij McDonald’s de nieuwe Chimi Charlie. Een nieuwe Maestro burger met rund of kip, heerlijke chimichurri-mayo en pittige Andalousesaus. 

 

Om de Chimi Charlie te lanceren, gooien TBWA en McDonald’s het voor de premium burgers over een andere boeg. De reden? De ‘premium’ foodscene heeft nieuwe codes omarmd: minder chic, meer urban, meer smaak. Dus weg met de slow-mo beelden op zwarte achtergronden. Vergeet de overgestileerde ingrediënten-shots met die typische zware voice-overs. Vergeet de reclamepraatjes, want wie neemt de woorden “overheerlijke ingrediënten en smeuïge saus” eigenlijk écht in de mond? 

 

Alles draait om echtheid in een moderne vibe. McDonald’s serveert pure slam poetry en rauw beeldmateriaal met de McDonald’s crew als helden in beeld. ​ 

 

De tekst werd ingesproken door 2 voice overs die zich afvragen wat er in de nieuwe burger zit. Een vraag die de crew zich zou kunnen stellen terwijl ze hem klaarmaken. Of de klanten, terwijl ze de nieuwe burger ontdekken. 

 

Soit, minder blabla. Meer mmmmm. 

 

 

 

 

 

 

Credit list.docx

DOCX - 101 Kb

 

Contacteer ons

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met