Bye clichés. Welkom Chimi Charlie.
TBW en McDonald's België veranderen de koers van premium burgers.
19 maart 2025

Vanaf 18 maart vind je bij McDonald’s de nieuwe Chimi Charlie. Een nieuwe Maestro burger met rund of kip, heerlijke chimichurri-mayo en pittige Andalousesaus.
Om de Chimi Charlie te lanceren, gooien TBWA en McDonald’s het voor de premium burgers over een andere boeg. De reden? De ‘premium’ foodscene heeft nieuwe codes omarmd: minder chic, meer urban, meer smaak. Dus weg met de slow-mo beelden op zwarte achtergronden. Vergeet de overgestileerde ingrediënten-shots met die typische zware voice-overs. Vergeet de reclamepraatjes, want wie neemt de woorden “overheerlijke ingrediënten en smeuïge saus” eigenlijk écht in de mond?
Alles draait om echtheid in een moderne vibe. McDonald’s serveert pure slam poetry en rauw beeldmateriaal met de McDonald’s crew als helden in beeld.
De tekst werd ingesproken door 2 voice overs die zich afvragen wat er in de nieuwe burger zit. Een vraag die de crew zich zou kunnen stellen terwijl ze hem klaarmaken. Of de klanten, terwijl ze de nieuwe burger ontdekken.
Soit, minder blabla. Meer mmmmm.
Credit list.docx
DOCX - 101 Kb