Cadeautjes shoppen, zoenen van de oma en McDonald’s … het hoort allemaal bij de feestdagen.
27 november 2023
Op het einde van het jaar is het tijd om de tradities weer uit de kast te halen. Van fonduestellen, kerstfilms en kerstversiering tot een ritje in het reuzenrad na het kerstshoppen. Samen met TBWA maakt McDonald’s duidelijk dat ook zij thuishoren in dat rijtje. Zeker nu je er een hele maand lang straffe deals, leuke games en coole cadeaus krijgt.
We herkennen het allemaal. De feestdagen zijn eigenlijk een opeenvolging van voorspelbare dingen, die we jaar na jaar toch enorm leuk blijven vinden. En een bezoekje aan McDonald’s of McDo thuis laten leveren is één van die leuke dingen die daar perfect bijpassen.
Dat wordt op een feestelijke manier geïllustreerd in onze nieuwe reclamespot op de tonen van een typisch kerstnummer. In de spot wordt het klassieke liedje ‘Carol of the Bells’, uit onder andere de Home Alone films, nagespeeld door geluiden van alles wat bij kerst hoort. Een kerstkoor, een scanner die kerstcadeautjes scant, stokjes die in een fonduestel worden gestoken of zelfs een kat die in de kerstboom is gesprongen. Daartussen zitten er naadloos herkenbare McDo momenten verweven, zoals tienermeisjes die van hun milkshake slurpen op de tonen van het nummer, of een gezin dat van hun burger bijt op het ritme van de muziek in de McDrive®.
De opvallende spot werd geregisseerd door het jonge UK-based talent Yousef voor Hamlet en wordt aangevuld met een reeks radiospots met andere tradities op de tonen van hetzelfde nummer. Dat allemaal om aan te kondigen dat McDonald’s volledig bij de feestdagen hoort met een hele maand deals, leuke games en unieke give-aways. Ontdek ze allemaal via de McDo app.
De campagne loopt van 24 november t.e.m. 24 december.
Radio 1
MP3 - 784 Kb
Radio 2
MP3 - 784 Kb
Persbericht
DOCX - 21 Kb
Credit list
DOCX - 87 Kb