Cadeautjes shoppen, zoenen van de oma en McDonald’s … het hoort allemaal bij de feestdagen.

Cadeautjes shoppen, zoenen van de oma en McDonald’s … het hoort allemaal bij de feestdagen.

Op het einde van het jaar is het tijd om de tradities weer uit de kast te halen. Van fonduestellen, kerstfilms en kerstversiering tot een ritje in het reuzenrad na het kerstshoppen. Samen met TBWA maakt McDonald’s duidelijk dat ook zij thuishoren in dat rijtje. Zeker nu je er een hele maand lang straffe deals, leuke games en coole cadeaus krijgt.

We herkennen het allemaal. De feestdagen zijn eigenlijk een opeenvolging van voorspelbare dingen, die we jaar na jaar toch enorm leuk blijven vinden. En een bezoekje aan McDonald’s of McDo thuis laten leveren is één van die leuke dingen die daar perfect bijpassen.

Dat wordt op een feestelijke manier geïllustreerd in onze nieuwe reclamespot op de tonen van een typisch kerstnummer. In de spot wordt het klassieke liedje ‘Carol of the Bells’, uit onder andere de Home Alone films, nagespeeld door geluiden van alles wat bij kerst hoort. Een kerstkoor, een scanner die kerstcadeautjes scant, stokjes die in een fonduestel worden gestoken of zelfs een kat die in de kerstboom is gesprongen. Daartussen zitten er naadloos herkenbare McDo momenten verweven, zoals tienermeisjes die van hun milkshake slurpen op de tonen van het nummer, of een gezin dat van hun burger bijt op het ritme van de muziek in de McDrive®.

De opvallende spot werd geregisseerd door het jonge UK-based talent Yousef voor Hamlet en wordt aangevuld met een reeks radiospots met andere tradities op de tonen van hetzelfde nummer. Dat allemaal om aan te kondigen dat McDonald’s volledig bij de feestdagen hoort met een hele maand deals, leuke games en unieke give-aways. Ontdek ze allemaal via de McDo app.

De campagne loopt van 24 november t.e.m. 24 december.

Radio 1 Radio 1.mp3 - 784 KB Radio 2 Radio 2.mp3 - 784 KB

 


Persbericht Persbericht.docx - 21 KB Credit list Credit list .docx - 87 KB
Lore Boghmans

 

 

 

 

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium