Cannes Lions 2013 : De l'Or pour TBWA et KBC!

Ce soir, les premiers prix de Cannes sont dévoilés! Jour 1 pour cette édition à travers laquelle TBWA démarre très fort. Suite aux deux Lions de Bronze remportés l'année dernière (pour KBC), c'est aujourd'hui un Lion d'Or dans la catégorie Direct qui est décroché par KBC pour sa campagne "The gap in the market".

Il est évident que cette campagne remporte un véritable succès auprès des membres du jury. La campagne est également récompensée dans la catégorie Promo&Activation par un Lion de Bronze.

Du côté des créations, TBWA présentera pas moins de 15 dossiers, ne laissant aucune catégorie hors de sa portée.

Dans la catégorie Cyber Lions, l’agence mettra en avant :

  • KBC Bank : The gap in the Market 
  • Maes : A barrel of Maes for everyone with the name Maes
  • bpost : bpost Live Webshop 
  • Telenet : Call & SMS Banner
  • ROOM 13 : Project Portrait

Dans la catégorie Direct Lions, nous retrouverons :

  • KBC Bank: The gap in the market  et Back in the Old Days ;
  • ROOM 13 : Project Portrait
  • Inclusie Investment : You Can’t Live in a Waiting List
  • Maes : A Barrel of Maes for Everyone in the name of Maes

Réputée pour son succès dans ce domaine, TBWA présentera pas moins de 7 dossiers dans la catégorie Promo & Activation Lions. On y retrouvera les campagnes :

  • Maes : A Barrel of Maes for Everyone in the name of Maes
  • Grimbergen : A thriller with a triple mystery,
  • bpost : bpost Live Webshop
  • KBC Bank: Back in the old days
  • Dupuis Uitgeverij : Becoming a Comic Book Hero,
  • Room 13 : Project Portrait
  • Inclusie Invest : You Can’t Live in a Waiting List

Par ailleurs, dans la division PR Lions, Pride (département des Relations Publiques de TBWA) se positionne auprès de 4 campagnes :

  • Mc Donalds : The Founding Fan
  • Downsyndrome Vlaanderen : Down Make-Over
  • Inclusie Invest : You Can’t Live in a Waiting List
  • KBC Bank : The gap in the market

La catégorie Media Lions se composera notamment de :

  • Room 13 : Project Portrait
  • Telenet : Mega Soccer Shirts (Nominé)
  • bpost : bpost Live Webshop (Nominé)
  • Maes : A Barrel of Maes for Everyone in the name of Maes
  • KBC Bank : The gap in de market (Nominé)

Dans la catégorie Radio Lions

  • Belgian Institute for Road Safety: Celeb Car crash announcements
  • Mini: The MINI convertible Mix

Dans la catégorie Branded Entertainement Lions

  • Grimbergen : A thriller with a triple mystery

Dans la catégorie Titanium & Integrated

  • KBC Bank : The gap in de market

Dans la catégorie Film Craft

  • Aardgas/Gaz Naturel : Best Friends

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact