CBC en TBWA bewijzen dat je altijd en overal aan je bank kan denken

Doen wat je wil, wanneer je wil en waar je wil is vandaag de norm. En dat geldt evengoed voor bankzaken. We willen om het even wanneer betalingen kunnen doen, een simulatie voor een autolening maken op zondag of onze spaarrekening checken voor het slapengaan. 

Dat hebben ze bij CBC goed begrepen. Daarom stelt de bank alle mogelijke kanalen open voor zijn klanten:  internet, mobiele apps, videochat, telefoon, sociale media en natuurlijk de bankkantoren zelf.

Om die boodschap kracht bij te zetten, bedacht TBWA een reeks leuke radio- en tv-spots. Daarin wordt aangetoond dat je eender waar en wanneer aan bankzaken kan denken. Bijvoorbeeld in de bus, op de luchthaven, bij het ontbijt, ’s avonds en in het weekend. Via de meest absurde associaties kom je elke keer weer bij de bank terecht. En dan staat CBC klaar voor zijn klanten. Precies op de plaats en het moment dat zij het beslissen.

Persbericht

DOCX - 178 Kb

Radiospot CBC radio 30s - police

MP3 - 1.1 Mb

Radiospot CBC 30s - auto

MP3 - 1.1 Mb

Radiospot CBC 15s - kangourou

MP3 - 589 Kb

Radiospot CBC 15s - chaussette

MP3 - 589 Kb

Radiospot CBC 15s - écosse

MP3 - 589 Kb

Pauline Kinet

TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact