CBC en TBWA gaan samen vooruit… samen met al wie besloten heeft vooruit te gaan

Wallonië wordt wel eens afgeschilderd als inert, een beetje droevig of zelfs voorbijgestreefd. Maar die perceptie strookt niet met de realiteit. Want vandaag is Wallonië een hyperdynamische regio. Een regio die innovatieve architectuur promoot. Een smeltkroes voor spitstechnologieën. Een broeihaard van succesverhalen.

Het Waalse mirakel is zo stilaan een feit, en dat is ook CBC niet ontgaan.

De bank heeft dan ook besloten haar aanwezigheid in het zuiden van het land te versterken (door nieuwe kantoren te openen en extra werknemers aan te nemen) en particulieren en bedrijven die vooruit willen te ondersteunen.

 

Deze nieuwe ambitie wordt onderstreept door een nieuwe baseline voor het merk: Décider d’avancer. Want CBC is vastbesloten de bank te worden van al wie besloten heeft vooruit te gaan.

 

Om die ambities uit te dragen en het stimulansenbeleid bekend te maken, vroeg CBC aan communicatie partner TBWA om een campagne te ontwikkelen die van start gaat met een film en verschillende advertenties.

Het idee een ode te brengen aan de ondernemers en de mensen die beslissingen durven nemen was er al snel, maar toen moest nog de regisseur gevonden worden die dat verhaal kon sublimeren. De keuze viel uiteindelijk op Sam Garbarski, die al geweldige speelfilms op z’n actief heeft, zoals “Vijay and I”, “Quartier lointain” en “Irina Palm”.

De voorbereidingen en de zoektocht naar de juiste locaties namen meerdere maanden in beslag, en leverden uiteindelijk 4 draaidagen op. Die waren echt wel nodig om het verhaal te brengen van al die verschillende mensen die voor de camera de beslissing namen om vooruit te gaan. En dat op de meest emblematische plaatsen van Wallonië. Het resultaat is een hypnotiserende en magische film, 100% Belgisch: van de regisseur en de crew tot acteurs, figuranten en de speciaal voor de campagne gecomponeerde muziek (door John Stargasm en Greg Remy, zanger en gitarist van de band Ghinzu).

De campagne gaat on air op 15 september.

Contacteer ons
Geert Potargent
Geert Potargent
Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium