CBC en TBWA gaan samen vooruit… samen met al wie besloten heeft vooruit te gaan

Wallonië wordt wel eens afgeschilderd als inert, een beetje droevig of zelfs voorbijgestreefd. Maar die perceptie strookt niet met de realiteit. Want vandaag is Wallonië een hyperdynamische regio. Een regio die innovatieve architectuur promoot. Een smeltkroes voor spitstechnologieën. Een broeihaard van succesverhalen.

Het Waalse mirakel is zo stilaan een feit, en dat is ook CBC niet ontgaan.

De bank heeft dan ook besloten haar aanwezigheid in het zuiden van het land te versterken (door nieuwe kantoren te openen en extra werknemers aan te nemen) en particulieren en bedrijven die vooruit willen te ondersteunen.

 

Deze nieuwe ambitie wordt onderstreept door een nieuwe baseline voor het merk: Décider d’avancer. Want CBC is vastbesloten de bank te worden van al wie besloten heeft vooruit te gaan.

 

Om die ambities uit te dragen en het stimulansenbeleid bekend te maken, vroeg CBC aan communicatie partner TBWA om een campagne te ontwikkelen die van start gaat met een film en verschillende advertenties.

Het idee een ode te brengen aan de ondernemers en de mensen die beslissingen durven nemen was er al snel, maar toen moest nog de regisseur gevonden worden die dat verhaal kon sublimeren. De keuze viel uiteindelijk op Sam Garbarski, die al geweldige speelfilms op z’n actief heeft, zoals “Vijay and I”, “Quartier lointain” en “Irina Palm”.

De voorbereidingen en de zoektocht naar de juiste locaties namen meerdere maanden in beslag, en leverden uiteindelijk 4 draaidagen op. Die waren echt wel nodig om het verhaal te brengen van al die verschillende mensen die voor de camera de beslissing namen om vooruit te gaan. En dat op de meest emblematische plaatsen van Wallonië. Het resultaat is een hypnotiserende en magische film, 100% Belgisch: van de regisseur en de crew tot acteurs, figuranten en de speciaal voor de campagne gecomponeerde muziek (door John Stargasm en Greg Remy, zanger en gitarist van de band Ghinzu).

De campagne gaat on air op 15 september.

Contacteer ons
Over TBWA GROUP

TBWA\Belgium is and has been a top-3 ranked agency for the last decade, and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA Belgium has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\Belgium is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CRM, media, digital, design, PR, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer the client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\Belgium is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\Belgium was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwagroup.be


TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels