CBC en TBWA gaan samen vooruit… samen met al wie besloten heeft vooruit te gaan

Maandag 15 september 2014 — Wallonië wordt wel eens afgeschilderd als inert, een beetje droevig of zelfs voorbijgestreefd. Maar die perceptie strookt niet met de realiteit. Want vandaag is Wallonië een hyperdynamische regio. Een regio die innovatieve architectuur promoot. Een smeltkroes voor spitstechnologieën. Een broeihaard van succesverhalen.

Het Waalse mirakel is zo stilaan een feit, en dat is ook CBC niet ontgaan.

De bank heeft dan ook besloten haar aanwezigheid in het zuiden van het land te versterken (door nieuwe kantoren te openen en extra werknemers aan te nemen) en particulieren en bedrijven die vooruit willen te ondersteunen.

 

Deze nieuwe ambitie wordt onderstreept door een nieuwe baseline voor het merk: Décider d’avancer. Want CBC is vastbesloten de bank te worden van al wie besloten heeft vooruit te gaan.

 

Om die ambities uit te dragen en het stimulansenbeleid bekend te maken, vroeg CBC aan communicatie partner TBWA om een campagne te ontwikkelen die van start gaat met een film en verschillende advertenties.

Het idee een ode te brengen aan de ondernemers en de mensen die beslissingen durven nemen was er al snel, maar toen moest nog de regisseur gevonden worden die dat verhaal kon sublimeren. De keuze viel uiteindelijk op Sam Garbarski, die al geweldige speelfilms op z’n actief heeft, zoals “Vijay and I”, “Quartier lointain” en “Irina Palm”.

De voorbereidingen en de zoektocht naar de juiste locaties namen meerdere maanden in beslag, en leverden uiteindelijk 4 draaidagen op. Die waren echt wel nodig om het verhaal te brengen van al die verschillende mensen die voor de camera de beslissing namen om vooruit te gaan. En dat op de meest emblematische plaatsen van Wallonië. Het resultaat is een hypnotiserende en magische film, 100% Belgisch: van de regisseur en de crew tot acteurs, figuranten en de speciaal voor de campagne gecomponeerde muziek (door John Stargasm en Greg Remy, zanger en gitarist van de band Ghinzu).

De campagne gaat on air op 15 september.

CBC - "Décider d’avancer"

Contacteer ons

Geert Potargent

Published with Prezly