CBC et TBWA nous démontrent qu’on peut penser à sa banque n’importe quand et n’importe où

Aujourd’hui, on aime faire ce que l’on veut quand on veut. Et cela vaut aussi pour nos habitudes bancaires : on veut pouvoir faire nos paiements où que l’on soit, faire une simulation pour son prêt auto le dimanche, vérifier l’état de ses comptes à n’importe quelle heure du jour et de la nuit ou encore discuter avec un expert même tard en soirée.

CBC l’a bien compris et a mis en place toute une série de canaux pour être aux côtés de ses clients quand ils le sentent : vidéo chat, réseaux sociaux, téléphone, rendez-vous en agence et applications diverses.

Pour illustrer cela, TBWA a imaginé des spots TV et radio qui racontent avec une logique imparable et complètement absurde que l’on peut penser à sa banque dans le bus, au cinéma, à l’aéroport, au petit déjeuner, le soir et même le week-end, bref n’importe quand et n’importe où. Des suites d’idées qui démontrent que CBC est aux côtés de ses clients quand ils l’ont décidé.

Communiqué de presse

DOCX - 190 Kb

Spot radio CBC radio 30s - police

MP3 - 1.1 Mb

Spot radio CBC 30s - auto

MP3 - 1.1 Mb

Spot radio CBC 15s - chaussette

MP3 - 589 Kb

Spot radio CBC 15s - kangourou

MP3 - 589 Kb

Spot radio CBC 15s - écosse

MP3 - 589 Kb

Pauline Kinet

TBWA

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact