Cet hiver, TBWA ET TOURING parcourent la Belgique en toute tranquilité…

Visiter l'Atomium, passer une journée en famille dans les Hautes Fagnes ou faire du shopping à Anvers… Notre petit pays regorge d’activités toutes plus attrayantes les unes que les autres. Et toutes facilement accessibles grâce à la voiture. Mais un imprévu est vite arrivé : un pneu crevé, une batterie plate, des clefs perdues... Heureusement, les 70 ans d’expertise de Touring et ses 200 patrouilleurs sont là pour vous remettre rapidement sur la route en cas de besoin.

Partant de ce constat, Touring et TBWA ont imaginé ces escapades, mais aussi tout ce qui peut mal tourner… et surtout comment Touring vous aide à poursuivre votre route en cas de pépin ! Ces différentes situations sont devenues la base de la campagne.

Tout d’abord, ces situations ont été illustrées graphiquement sur une carte de Belgique, déclinées en ligne, dans des animations diffusées sur Spotify, Youtube, Facebook et Waze, ainsi que dans un DM et un D2D dépliable.

Une campagne radio a ensuite été développée, elle aussi basée sur ces situations. On l’a dit, grâce à Touring, vous pouvez vous lancer à la découverte des mille richesses qu’offre la Belgique, et ce en toute tranquillité ! Et bien c’est cette tranquillité que l’on retrouve dans les spots radio, où les différentes musiques utilisées illustrent parfaitement l’état d’esprit des membres Touring, imperturbables quelles que soient la panne et les conditions météo. Après tout, restons zen ! Le patrouilleur est déjà en route !

Contactez-nous
Alicia Athanassiadis TBWA
Alicia Athanassiadis TBWA
A propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium