Dankzij bpost en TBWA ontvangt iedereen binnenkort een gepersonaliseerde kerstkaart

Een kerstkaart versturen is nu makkelijker dan ooit: neem gewoon een foto met je smartphone, schrijf er een originele wens bij en in geen tijd belandt deze als échte kerstkaart in de bus van je bestemmeling. Het product heet Mobile Postcard en bestaat al langer, maar wordt nu speciaal onder de aandacht gebracht met een eindejaars-tv-spot, gemaakt door TBWA Belgium.

Zo de mensen, zo de wensen

De spot is een ode aan de creativiteit van de verzender. In verschillende scènes zie je hoe de makers van de kerstkaarten leuke, emotionele of grappige situaties verzinnen en fotograferen om ze vervolgens als kerstkaart te versturen vanop hun smartphone. Van een bende ijsberen die wordt gefotografeerd op het strand van Blankenberge tot een mama die thuis in bad een kerstman maakt van haar zoontje met schuim.

Met de beste wensen van Bart Moeyaert

Over de muziek en de beelden heen, hoor je in beide taalversies een gedicht dat speciaal voor deze tv-spot werd geschreven. Voor de Nederlandse versie tekende auteur Bart Moeyaert, die trouwens zelf de tekst inlas.

De spot werd gedraaid door Dimitri Karakatsanis voor Caviar, voor de muziek tekende Frits Sundermann. De spot zal op zowat alle zenders te zien zijn.

PB--MobilePostcard-credits.docx

DOCX - 121 Kb

Jochen Degreef

TBWA GROUP

Valerie Vleminckx

TBWA GROUP

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact