De ‘Homeless Webshop’ : de webshop zonder vast adres, om daklozen te steunen

De winter heeft reeds zijn intrede gedaan en zoals elk jaar brengen veel mensen, ondanks de ijzige kou, de nacht door op straat. De vzw Solidarité Grands Froids lanceert vandaag de ‘Homeless webshop’: een tijdelijke webwinkel waarvan de opbrengst wordt verzameld om daklozen te helpen.

Een webshop op zoek naar onderdak op andere websites

Het unieke aan deze ‘Homeless webshop’ is dat deze webwinkel – net als een dakloze – geen vast adres heeft. Om te kunnen bestaan moet de webshop worden gehost door andere websites. Reeds verschillende grote bedrijven zoals Touring, Sanoma, Kyalin, Denys Research Consultants, Het Laatste Nieuws, Mozzeno, La Libre Belgique, Solanas en TBWA België zullen tijdelijk onderdak geven. Op de webshop kunnen allerlei spullen en diensten worden gekocht voor daklozen, gaande van een koffie aan €2 tot een doktersbezoek aan €25 of zelfs onderdak voor een week aan €150. Elke online aankoop wordt rechtstreeks geschonken aan de vzw Solidarité Grands Froids.

Een originele fondsenwervingscampagne

Aan de hand van deze sensibiliseringscampagne wil Solidarité Grands Froids dakloosheid onder de aandacht brengen en mensen de mogelijkheid bieden om de vzw financieel te steunen en zo daklozen te helpen. In 2016 waren er meer dan 6.000 mensen dakloos in Brussel, waarvan meer dan 700 kinderen. Elk jaar opnieuw blijft er een groep mensen letterlijk in de kou staan en dit aantal blijft ook jaarlijks toenemen.

Cynthia Simpson, voorzitster van Solidarité Grands Froids: “Het is voor de hand liggend dat we meer middelen nodig hebben. Vorig jaar hebben we onze eerste spraakmakende campagne gelanceerd met notfairbnb.be. Met het ingezamelde geld hebben we allerhande spullen en kledij gekocht voor de daklozen in Brussel. Ook dit jaar wilden we opnieuw een initiatief op poten zetten, en dit doen we met de campagne ‘Homeless Webshop’. We rekenen op de hulp en vrijgevigheid van mensen, vooral in deze koude periode. We vragen ook de hulp van bedrijven om onze website slechts enkele uren onderdak te bieden op hun site, zoals Touring, Sanoma, Kyalin, Denys Research Consultants, Het Laatste Nieuws, Mozzeno, La Libre Belgique, Solanas en TBWA België. Elke deelname is van belang.”

Om dit initiatief te steunen en een donatie te doen, ga naar de facebook pagina van Solidarité Grands Froids waar je dagelijks kunt achterhalen op welke site de webwinkel tijdelijk wordt gehost. Touring zal als allereerste bedrijf de webshop onderdak bieden op touring.be, alsook TBWA Belgie via tbwagroup.be en mozzeno.com. De webshop zal ook te vinden zijn op hln.bedrc-bvba.be, kyalin.be , sanoma.be, lalibre.besolanas.be en hopelijk op nog vele andere. 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met