De Rode Duivels zijn… wereldkampioen !

In de aanloop naar het WK in Rusland pakt Het Laatste Nieuws uit met het dossier “De impact na WK winst”. Hiervoor lanceert de krant in samenwerking met TBWA een campagne die de Belgen nu al laat dromen van het WK waar de Rode Duivels gaan schitteren. Want laat ons eerlijk zijn: met zo’n straffe ploeg wordt België gewoon wereldkampioen!

Centraal in de campagne staat een TV spot. Die begint bij het beslissende doelpunt in de finale en neemt je dan mee op één lange trip van wat er allemaal te gebeuren staat na de epische overwinning. De ongelooflijke impact die het heeft op de economie, de politiek en de Belgische cultuur.

De aftrap van de campagne werd gegeven met enkele losstaande teasende beelden uit de spot, zowel in print als online. Om dan enkele dagen later nationaal uitgerold te worden in TV, cinema, print en radio. En zo heel België vurig te laten meeleven tot aan de finale… en compleet uit het dak te gaan erna. Komaaaaaan, Hazard, De Bruyne, Lukaku en Co !

On air vanaf donderdag 19/04.

 

Ontdek alles hier:

www.hln.be/wezijnwereldkampioen

 

----------------------------------------------------------------

CREDITS:

Media: TV, Radio, OLV, Print

Client: Het Laatste Nieuws (Annelies Degens, Katrijn Vrints)

Agency: TBWA Group

Creative Director: Steven Janssens

Creative Team: Arnaud Bouclier, Philip De Cock

Strategy Director: Kristof Janssens

Account Director: Valerie Vleminckx

Account Executive: Sara Verstraeten

TV Production:  MAKE

Producer: Annemie Decorte

Director: Valery Joseph

DOP: David Doom

Post-production editor: Helena Overlaet-Michiels

Grading: Moxy

Sound design: Mathieu Grillo

Radio Production: MAKE

Radio Director: Raf Debraekeleer

Radio Producer: Veerle Van Melkebeke

Print Teaser Algemeen

PDF - 1.9 Mb

Print Teaser Baby

PDF - 45 Kb

Print Teaser Poedel

PDF - 6.2 Mb

Radiospot 30 sec

MP3 - 1.1 Mb

TV Spot 40 sec

MP4 - 36 Mb

Video Teaser Baby

MP4 - 7.2 Mb

Video Teaser Trump

MP4 - 8.3 Mb

Valerie Vleminckx

Account Director, TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met