De Rode Duivels zijn… wereldkampioen !

In de aanloop naar het WK in Rusland pakt Het Laatste Nieuws uit met het dossier “De impact na WK winst”. Hiervoor lanceert de krant in samenwerking met TBWA een campagne die de Belgen nu al laat dromen van het WK waar de Rode Duivels gaan schitteren. Want laat ons eerlijk zijn: met zo’n straffe ploeg wordt België gewoon wereldkampioen!

Centraal in de campagne staat een TV spot. Die begint bij het beslissende doelpunt in de finale en neemt je dan mee op één lange trip van wat er allemaal te gebeuren staat na de epische overwinning. De ongelooflijke impact die het heeft op de economie, de politiek en de Belgische cultuur.

De aftrap van de campagne werd gegeven met enkele losstaande teasende beelden uit de spot, zowel in print als online. Om dan enkele dagen later nationaal uitgerold te worden in TV, cinema, print en radio. En zo heel België vurig te laten meeleven tot aan de finale… en compleet uit het dak te gaan erna. Komaaaaaan, Hazard, De Bruyne, Lukaku en Co !

On air vanaf donderdag 19/04.

 

Ontdek alles hier:

www.hln.be/wezijnwereldkampioen

 

----------------------------------------------------------------

CREDITS:

Media: TV, Radio, OLV, Print

Client: Het Laatste Nieuws (Annelies Degens, Katrijn Vrints)

Agency: TBWA Group

Creative Director: Steven Janssens

Creative Team: Arnaud Bouclier, Philip De Cock

Strategy Director: Kristof Janssens

Account Director: Valerie Vleminckx

Account Executive: Sara Verstraeten

TV Production:  MAKE

Producer: Annemie Decorte

Director: Valery Joseph

DOP: David Doom

Post-production editor: Helena Overlaet-Michiels

Grading: Moxy

Sound design: Mathieu Grillo

Radio Production: MAKE

Radio Director: Raf Debraekeleer

Radio Producer: Veerle Van Melkebeke

Contacteer ons
Valerie Vleminckx Account Director, TBWA
Valerie Vleminckx Account Director, TBWA
Over TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium