De Vlaamse Liga tegen Kanker geeft patiënten weer hoop dankzij legaten

In België lopen één man op drie en één vrouw op vier het risico om kanker te krijgen voor hun 75ste. Om deze schrikwekkende cijfers een halt toe te roepen, zijn meer fondsen voor kankeronderzoek nodig.

De Vlaamse Liga tegen Kanker (VLK) investeert al jaren sterk in kankeronderzoek. De organisatie wil zo bijdragen tot grotere genezingskansen voor mensen met kanker en een beter comfort van de patiënt. In dat kader lanceert de VLK, samen met TBWA, een tv-spot. Die moet mensen ervan bewust maken dat ze ook na hun dood nog iets kunnen betekenen door (een deel van) hun nalatenschap te schenken aan de VLK, dat dit integraal investeert in onderzoek.

De film werd geregisseerd door Joe Vanhoutteghem (Czar) en toont poëtische, maar confronterende beelden van net overleden mensen. Ze maken duidelijk hoe onverwacht de dood kan toeslaan. Maar daar hoeft het niet te eindigen. Vandaar de boodschap: "Ook na uw dood kunt u veel betekenen, neem de Vlaamse Liga Tegen Kanker op in uw testament, steun kankeronderzoek en geef anderen weer hoop." De spot eindigt met het beeld van een kankerpatiënten die de ogen opent en de kans op genezing ziet vergroten.

 

 

Voor meer info betreffende dit thema, contacteer Marina Van den Nouweland (VLK) via 02 227 69 76

Contacteer ons
Valerie Vleminckx TBWA GROUP
Valerie Vleminckx TBWA GROUP
Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium