Delhaize en TBWA blijven gezond goedkoper maken. Wel of niet?

In september gaan we met z’n allen weer naar school en werk, en dit jaar kijken we daar zelfs een beetje naar uit: eindelijk weer ‘normaal’ leven. Maar hebben we tijdens die lockdowns ook niet enkele nieuwe gewoontes ontwikkeld die we misschien beter kunnen houden in het nieuwe normaal? Wat er ook van zij, voor al die goede gewoontes die blijven, blijft Delhaize gezond goedkoper maken. Zeker in september.

En hoe ziet dat nieuwe leven er dan wel uit? Blijven we elleboogjes geven, in onze short zoomcallen, met vrienden buiten eten? Wel of niet? Dat is de vraag die doorheen heel de campagne gesteld wordt. Wat we wel sowieso gaan blijven doen, is gezond en vers eten en Delhaize blijft dat dan ook makkelijk maken door het goedkoper maken.

In een muzikale tv-spot stellen we deze vragen op de tonen van Shaggy’s ‘It wasn’t me’. Terug naar het studentenleven? Drie keer per week gaan padellen? Picknicken als je gaat daten? Telkens vragen de mensen in de scène ons recht in de camera: wel of niet? Ook in de radiospots vragen we ons swingend af hoe het nieuwe leven eruit gaat zien. Met de gepaste promo erbij om die gewoonte in ere te kunnen houden.

Online vragen influencers via een leuke filter zichzelf én jou welke goede gewoontes gaan blijven, en stellen ze meteen een gezonde nieuwe normaal-lunchbox voor. In OOH delen we simpelweg mee dat Delhaize die goede gewoontes blijft bevoorraden met goedkope gezonde producten. Want gezonder leven blijft beginnen bij Delhaize.

Contacteer ons
Nathalie Thollebeek
Marieke Michils
Thomas Hoogmartens
Nathalie Thollebeek
Marieke Michils
Thomas Hoogmartens
Over TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium