Delhaize en TBWA blijven gezond goedkoper maken. Wel of niet?

In september gaan we met z’n allen weer naar school en werk, en dit jaar kijken we daar zelfs een beetje naar uit: eindelijk weer ‘normaal’ leven. Maar hebben we tijdens die lockdowns ook niet enkele nieuwe gewoontes ontwikkeld die we misschien beter kunnen houden in het nieuwe normaal? Wat er ook van zij, voor al die goede gewoontes die blijven, blijft Delhaize gezond goedkoper maken. Zeker in september.

En hoe ziet dat nieuwe leven er dan wel uit? Blijven we elleboogjes geven, in onze short zoomcallen, met vrienden buiten eten? Wel of niet? Dat is de vraag die doorheen heel de campagne gesteld wordt. Wat we wel sowieso gaan blijven doen, is gezond en vers eten en Delhaize blijft dat dan ook makkelijk maken door het goedkoper maken.

In een muzikale tv-spot stellen we deze vragen op de tonen van Shaggy’s ‘It wasn’t me’. Terug naar het studentenleven? Drie keer per week gaan padellen? Picknicken als je gaat daten? Telkens vragen de mensen in de scène ons recht in de camera: wel of niet? Ook in de radiospots vragen we ons swingend af hoe het nieuwe leven eruit gaat zien. Met de gepaste promo erbij om die gewoonte in ere te kunnen houden.

Online vragen influencers via een leuke filter zichzelf én jou welke goede gewoontes gaan blijven, en stellen ze meteen een gezonde nieuwe normaal-lunchbox voor. In OOH delen we simpelweg mee dat Delhaize die goede gewoontes blijft bevoorraden met goedkope gezonde producten. Want gezonder leven blijft beginnen bij Delhaize.

PB BTL_NL.pdf

PDF - 47 Kb

Credits_BTL.pdf

PDF - 26 Kb

210818 32101463 DDL Back To Life Influencers Filter NL 15s v02 (2).mp4

MP4 - 16 Mb

210809 32102290 DEl Radio NL25s W34 NMIX.mp3

MP3 - 652 Kb

Nathalie Thollebeek


Thomas Hoogmartens


Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met