Delhaize en TBWA hebben voor Valentijn een ‘date’ met het Rode Kruis

Door de huidige gezondheidscrisis kampt het Rode Kruis met een sterke daling aan bloeddonors. Ondertussen neemt Delhaize zijn sociale verantwoordelijkheid op en zet het zich elke dag in om steeds beter te doen. Daarom organiseren Delhaize, in samenwerking met het Rode Kruis, en TBWA rond Valentijn een grote inzameling van bloed: de Donor Dates.

In deze vreemde tijden krijgen hulporganisaties minder bloeddonaties binnen en worden hun activiteiten zwaar belemmerd door de huidige crisis. Delhaize is dan ook trots om zijn langdurige samenwerking met het Belgische Rode Kruis aan te kondigen. Voor het merk van de leeuw past dit partnerschap perfect onder zijn strategie om een gezonde levensstijl te promoten.

En vandaag resulteert deze verbintenis in een eerste actie: Donor Dates. Een Donor Date is een afspraakje met het Rode Kruis in de periode van Valentijn. Is er een beter moment om waarden als liefde, vrijgevigheid en empathie te delen met anderen?

In deze campagne in twee fases heeft Delhaize eerst een beroep gedaan op zijn medewerkers. Daarna heeft het zijn klanten, de Goebezigers, uitgenodigd om op Donor Date te gaan met het Rode Kruis.

Om een maximaal aantal personen te overtuigen om bloed te geven, werd in België en Luxemburg een campagne op poten gezet voor het personeel én voor het grote publiek. Die werd gerealiseerd met posters, flyers, e-mails, radiospots en berichten op sociale media.

Daar zien we een speciale ‘date’ voor Delhaize-medewerker en bloeddonor Laura. Haar Donor Date was Kim: een jonge vrouw die kon herstellen van kanker, mede dankzij heel wat bloedzakjes die ze nodig had bij haar behandeling. Een ontroerend maar ook hoopvol treffen dat je kan bekijken op de website die de bijzondere samenwerking covert: www.delhaizeredcross.be

Delhaize en het Rode Kruis willen samen graag 40.000 Donor Dates halen, dus… Let’s Donor Date!
Samen maken we het verschil.

Voor meer info, contacteer: [email protected]

Contacteer ons
Over TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium