Delhaize en TBWA hebben voor Valentijn een ‘date’ met het Rode Kruis

Door de huidige gezondheidscrisis kampt het Rode Kruis met een sterke daling aan bloeddonors. Ondertussen neemt Delhaize zijn sociale verantwoordelijkheid op en zet het zich elke dag in om steeds beter te doen. Daarom organiseren Delhaize, in samenwerking met het Rode Kruis, en TBWA rond Valentijn een grote inzameling van bloed: de Donor Dates.

In deze vreemde tijden krijgen hulporganisaties minder bloeddonaties binnen en worden hun activiteiten zwaar belemmerd door de huidige crisis. Delhaize is dan ook trots om zijn langdurige samenwerking met het Belgische Rode Kruis aan te kondigen. Voor het merk van de leeuw past dit partnerschap perfect onder zijn strategie om een gezonde levensstijl te promoten.

En vandaag resulteert deze verbintenis in een eerste actie: Donor Dates. Een Donor Date is een afspraakje met het Rode Kruis in de periode van Valentijn. Is er een beter moment om waarden als liefde, vrijgevigheid en empathie te delen met anderen?

In deze campagne in twee fases heeft Delhaize eerst een beroep gedaan op zijn medewerkers. Daarna heeft het zijn klanten, de Goebezigers, uitgenodigd om op Donor Date te gaan met het Rode Kruis.

Om een maximaal aantal personen te overtuigen om bloed te geven, werd in België en Luxemburg een campagne op poten gezet voor het personeel én voor het grote publiek. Die werd gerealiseerd met posters, flyers, e-mails, radiospots en berichten op sociale media.

Daar zien we een speciale ‘date’ voor Delhaize-medewerker en bloeddonor Laura. Haar Donor Date was Kim: een jonge vrouw die kon herstellen van kanker, mede dankzij heel wat bloedzakjes die ze nodig had bij haar behandeling. Een ontroerend maar ook hoopvol treffen dat je kan bekijken op de website die de bijzondere samenwerking covert: www.delhaizeredcross.be

Delhaize en het Rode Kruis willen samen graag 40.000 Donor Dates halen, dus… Let’s Donor Date!
Samen maken we het verschil.

Voor meer info, contacteer: [email protected]

Contacteer ons
Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium