Delhaize en TBWA hebben voor Valentijn een ‘date’ met het Rode Kruis
3 februari 2021
Door de huidige gezondheidscrisis kampt het Rode Kruis met een sterke daling aan bloeddonors. Ondertussen neemt Delhaize zijn sociale verantwoordelijkheid op en zet het zich elke dag in om steeds beter te doen. Daarom organiseren Delhaize, in samenwerking met het Rode Kruis, en TBWA rond Valentijn een grote inzameling van bloed: de Donor Dates.
In deze vreemde tijden krijgen hulporganisaties minder bloeddonaties binnen en worden hun activiteiten zwaar belemmerd door de huidige crisis. Delhaize is dan ook trots om zijn langdurige samenwerking met het Belgische Rode Kruis aan te kondigen. Voor het merk van de leeuw past dit partnerschap perfect onder zijn strategie om een gezonde levensstijl te promoten.
En vandaag resulteert deze verbintenis in een eerste actie: Donor Dates. Een Donor Date is een afspraakje met het Rode Kruis in de periode van Valentijn. Is er een beter moment om waarden als liefde, vrijgevigheid en empathie te delen met anderen?
In deze campagne in twee fases heeft Delhaize eerst een beroep gedaan op zijn medewerkers. Daarna heeft het zijn klanten, de Goebezigers, uitgenodigd om op Donor Date te gaan met het Rode Kruis.
Om een maximaal aantal personen te overtuigen om bloed te geven, werd in België en Luxemburg een campagne op poten gezet voor het personeel én voor het grote publiek. Die werd gerealiseerd met posters, flyers, e-mails, radiospots en berichten op sociale media.
Daar zien we een speciale ‘date’ voor Delhaize-medewerker en bloeddonor Laura. Haar Donor Date was Kim: een jonge vrouw die kon herstellen van kanker, mede dankzij heel wat bloedzakjes die ze nodig had bij haar behandeling. Een ontroerend maar ook hoopvol treffen dat je kan bekijken op de website die de bijzondere samenwerking covert: www.delhaizeredcross.be
Delhaize en het Rode Kruis willen samen graag 40.000 Donor Dates halen, dus… Let’s Donor Date!
Samen maken we het verschil.
Voor meer info, contacteer: elien.limpens@tbwa.be