DELHAIZE EN TBWA KIEZEN DEZE VERKIEZINGEN VOLOP VOOR LOKAAL
14 mei 2024
En, klaar om te gaan stemmen? Nu partijen net voor de verkiezingen volop uitpakken met grootse slogans, speelt Delhaize voor de nieuwe Belhaize campagne hier graag op in. Met ‘Kies lokaal, kies Belhaize’, trekken TBWA en je favoriete Belgische supermarkt samen naar verkiezingen met op het programma hun uitgebreide gamma lokale producten.
Delhaize heeft een gigantisch aanbod aan Belgische producten. Om deze sterke lokale verankering in de picture te zetten, trekken ze naar de kiezer… euh klant, met ludieke slogans die lokale producten als boodschappenlijsttrekkers naar voren schuiven.
Op grote affiches in het straatbeeld lees je naast heerlijke lokale producten slogans als ‘Geen woorden maar braden’, ‘Voor een betere tomaatschappij’, ‘Onze boodschappenlijsttrekkers’, ‘Pluk de vruchten van ons beleid’, ‘Wij côte a l’ossen het op’, enz.
Jo Boone, Campaign Team Manager bij Delhaize: “De aanloop naar de verkiezingen is het ideale moment om onze lokale producten en producenten in de kijker te zetten. Het leeft enorm op dit moment en het is ook echt een lokaal gebeuren. In de hectiek van de vele verkiezingsslogans en de race naar de meeste stemmen, wilden we een campagne creëren die hier op een leuke manier inspeelt. Met als belangrijkste boodschappen dat goed en vers eten de beste keuze is én dat je voor al dat lekkers van hier bij Delhaize moet zijn.”
De affiches zijn helemaal opgemaakt in stijl van de typische plakaffiches waar partijen zo graag gebruik van maken. Naast de OOH posters en winkelaffiches, volgt ook nog een tv-campagne die de slogans scandeert en grote, houten panelen in velden van Belgische producenten waar Delhaize elke dag mee samenwerkt.
Deze promocampagne speelt ludiek in op het hele politieke gebeuren zonder partij te kiezen. Buiten een heerlijke partij verse Belgische producten natuurlijk.
Persbericht.docx
DOCX - 16 Kb
Credits.docx
DOCX - 25 Kb