Delhaize en TBWA: Kleine Leeuw, kleine prijs en… grote besparing!

Delhaize en TBWA: Kleine Leeuw, kleine prijs en… grote besparing!

Het is een thema dat al maanden de actualiteit beheerst: het leven blijft maar duurder worden. Maar wil dat zeggen dat de Belgen moeten inboeten op de kwaliteit van hun voeding? Voor Delhaize alvast niet. Daarom lanceert het merk nu een selectie van producten voor elke dag, die altijd laag geprijsd zijn: de Kleine Leeuwtjes.

Een merk dat zegt “Mee met ’t leven” te zijn, kan niet blind blijven voor de toenemende financiële zorgen van veel Belgen. Terwijl alles duurder wordt, gaat Delhaize daarom z’n prijzen verlagen: met de Kleine Leeuwtjes wil Delhaize een concrete bijdrage bieden om de koopkracht van z’n klanten te beschermen.

Een selectie van producten voor elke dag, altijd klein geprijsd: dat is de belofte van dit nieuwe initiatief. Op dit moment zijn dat circa 500 producten, later groeit dat aantal tot 1500. Vanaf vandaag zullen klanten in de winkels, online en in de MyDelhaize-app de nieuwe prijsetiketten ontdekken. Met hun knalrode kleur zullen ze niet te missen zijn in de winkel, en er zo voor zorgen dat klanten de Kleine Leeuwtjes meteen zien. Zo wordt het shoppingbudget onder controle houden zo nog makkelijker.

Samen met het getrouwheidsprogramma SuperPlus - waarmee klanten tot 15% korting krijgen op Nutri-Score A en B-producten - helpt dit initiatief de Belgen om beter eten betaalbaar te houden. Zelfs wanneer de economische situatie moeilijk is.

Om het ruime assortiment van die permanent goedkope producten bij Delhaize te symboliseren, krijgt de grote leeuw nu het gezelschap van een bende kleine leeuwtjes, speels, ondeugend en schattig tegelijk sloven ze zich uit om overal die lage prijzen aan te duiden. Dat zie je in de spot die TBWA creëerde. De campagne, voorafgegaan door een teaserfase, loopt ook op radio, in kranten en OOH, en in social media.

 

Story image
Credits tbwadelhaizekleineleeuwcredits (1).docx - 79 KB Persbericht TBWA_Delhaize_KleineLeeuw_Press release_NL.docx - 14 KB
Laure Ghekiere
Nell Dumortier

 

Over TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium