Delhaize en TBWA maken gezond goedkoper met SuperPlus
6 oktober 2020
Wat als je heel België gezonder wil doen eten? Dan maak je gezond goedkoper. Wel, Delhaize is de eerste supermarkt die deze ambitie concreet maakt met de lancering van het nieuwe getrouwheidsprogramma SuperPlus.
Delhaize wil de goedkoopste supermarkt zijn voor iedereen die gezonder wil eten. Daarom wordt het getrouwheidsprogramma Plus vanaf nu SuperPlus!
Hiermee maakt Delhaize meer dan 5.000 Nutri-Score A&B-producten, dus ook alle groenten en fruit, tussen 5% en 15% goedkoper. Zo wordt de gemiddelde winkelkar bijna de helft goedkoper! Aude Mayence, VP Marketing, Digital & E-Commerce: “Laat je ambitie niet alleen een slide zijn in een PowerPoint-presentatie, leef ernaar en maak deze tastbaar voor je klanten en medewerkers.”
Naast gezond goedkoper maken, laat SuperPlus je ook genieten van extra promo’s bovenop de folderpromo’s, punten die je kan inruilen voor producten naar keuze én tal van handige tools die je het leven makkelijker maken. SuperPlus zit namelijk in de handige Delhaize-app waarmee je een digitaal overzicht krijgt van je Nutri-profiel, persoonlijke uitgaven en veel meer.
TBWA en Delhaize trappen de lancering van SuperPlus af met spraakmakende teaseraffiches die vooral een debat wil openen. Met ‘Delhaize is niet de goedkoopste’ wordt ingespeeld op de prijsperceptie van Delhaize om die dan meteen te weerleggen met ‘En als ik gezond wil eten? Delhaize verlaagt de prijs van 5.000 Nutri-Score A&B producten’. Een duidelijk statement dat Delhaize iedereen die gezond wil eten een duw in de rug zal geven met ongeziene voordelen. Isabel Broes, Campaign Media & Broadcasting Director bij Delhaize: “Weten hoe je merk gepercipieerd wordt door de consument, is key. Met de teasingaffiches zeggen we wat best veel consumenten denken, geven we ons merk een menselijke stem én komen we tegelijkertijd met een oplossing”.
Kort daarna volgt een campagne die alle SuperPlus-voordelen duidelijk maakt. Daarin worden Goebezigers in de picture gezet met opvallende achtergronden en al even opvallende stop-motion films, bâches op drukke winkelplaatsen, prints, radiospots, online banners, social posts en veel meer.
Al wie zin heeft om beter te eten en minder te betalen kan zich meteen registreren in de app van Delhaize, op delhaize.be/superplus of in een Delhaize-winkel. Zo eet je beter en betaal je minder. Super, toch?!