Delhaize en TBWA vinden het fruit opnieuw uit met Junk Fruit

90 procent van de Belgen geraakt niet aan de aanbevolen 2 tot 3 stukken fruit per dag (1). Fruit eten is gewoon geen gewoonte. Daarom lanceren Delhaize en TBWA Junk Fruit! Heruitgevonden fruit in snackformaat, als evenwichtig alternatief voor junk food.

Onder de slogan “Klaar voor je nieuwe verslaving?” zal je in elke Delhaize-winkel een Junk Fruit-afdeling vinden. Het fruitgamma wordt gerebrand met verpakkingen in opvallende, snoepachtige kleuren. Elk soort fruit krijgt een nieuwe naam die verwijst naar het moment waarop je normaal naar junk food zou grijpen. Zo zijn er onder andere de Bingebessen, een grote pot blauwe bessen die je ’s avonds samen met je serie kan verslinden. Of Filefruit, een bakje vers fruit ideaal om onderweg in je auto te verorberen. Ook Borrelbessen, een aperomix van vier verschillende rode vruchten, en Grabbeldruiven, een doosje pitloze druiven, maken deel uit van de Junk Fruit-producten.

Junk Fruit zal niet enkel in de winkels opduiken, maar ook op plaatsen en momenten wanneer mensen normaal junk food consumeren. Zo werkt Delhaize samen met de navigatie-app Waze die in real-time rekening houdt met de verkeerssituatie. Zodra de gebruiker vastzit in de file en een Delhaize zich in zijn buurt bevindt, zal de applicatie hem aanraden eerst een doosje Filefruit te halen. Ook toeristen aan de Belgische kust en pretparken kunnen deze week kiezen voor Junk Fruit. En net zoals fastfoodrestaurants een drive-through hebben, krijgen een aantal grote Delhaizes een drive-fruit waar je zonder uit te stappen Junk Fruit kan bestellen.

Gezondheid staat al meer dan tien jaar lang centraal bij Delhaize. De campagne “Tovergroentjes”, is een van de meerdere initiatieven die Delhaize al ondernam. Het overkoepelende doel achter deze verschillende acties is de consument elke dag bijstaan en hem helpen om beter te eten.

***

(1) Nationale Voedselconsumptiepeiling 2014-2015, België (https://fcs.wiv-isp.be/nl/SitePages/Introductiepagina.aspx)

Contacteer ons
Over TBWA GROUP

TBWA\Belgium is and has been a top-3 ranked agency for the last decade, and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA Belgium has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\Belgium is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CRM, media, digital, design, PR, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer the client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\Belgium is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\Belgium was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwagroup.be


TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels