Delhaize en TBWA vinden het fruit opnieuw uit met Junk Fruit

90 procent van de Belgen geraakt niet aan de aanbevolen 2 tot 3 stukken fruit per dag (1). Fruit eten is gewoon geen gewoonte. Daarom lanceren Delhaize en TBWA Junk Fruit! Heruitgevonden fruit in snackformaat, als evenwichtig alternatief voor junk food.

Onder de slogan “Klaar voor je nieuwe verslaving?” zal je in elke Delhaize-winkel een Junk Fruit-afdeling vinden. Het fruitgamma wordt gerebrand met verpakkingen in opvallende, snoepachtige kleuren. Elk soort fruit krijgt een nieuwe naam die verwijst naar het moment waarop je normaal naar junk food zou grijpen. Zo zijn er onder andere de Bingebessen, een grote pot blauwe bessen die je ’s avonds samen met je serie kan verslinden. Of Filefruit, een bakje vers fruit ideaal om onderweg in je auto te verorberen. Ook Borrelbessen, een aperomix van vier verschillende rode vruchten, en Grabbeldruiven, een doosje pitloze druiven, maken deel uit van de Junk Fruit-producten.

Junk Fruit zal niet enkel in de winkels opduiken, maar ook op plaatsen en momenten wanneer mensen normaal junk food consumeren. Zo werkt Delhaize samen met de navigatie-app Waze die in real-time rekening houdt met de verkeerssituatie. Zodra de gebruiker vastzit in de file en een Delhaize zich in zijn buurt bevindt, zal de applicatie hem aanraden eerst een doosje Filefruit te halen. Ook toeristen aan de Belgische kust en pretparken kunnen deze week kiezen voor Junk Fruit. En net zoals fastfoodrestaurants een drive-through hebben, krijgen een aantal grote Delhaizes een drive-fruit waar je zonder uit te stappen Junk Fruit kan bestellen.

Gezondheid staat al meer dan tien jaar lang centraal bij Delhaize. De campagne “Tovergroentjes”, is een van de meerdere initiatieven die Delhaize al ondernam. Het overkoepelende doel achter deze verschillende acties is de consument elke dag bijstaan en hem helpen om beter te eten.

***

(1) Nationale Voedselconsumptiepeiling 2014-2015, België (https://fcs.wiv-isp.be/nl/SitePages/Introductiepagina.aspx)

Contacteer ons
Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium