Deze winter doorkruisen TBWA en TOURING zorgeloos heel België…

Een bezoekje aan het Atomium? Een dagje Hoge Venen met het gezin of gaan shoppen in Antwerpen? Er is zoveel moois te beleven in ons landje. En dat is allemaal makkelijk bereikbaar met de auto. Maar je kan al eens pech hebben onderweg: lekke band, lege batterij, sleutels kwijt… Gelukkig trekken de 200 ervaren wegenwachters van Touring al ruim 70 jaar door het land, en staan ze klaar om je snel terug op weg te helpen.

Daarom werkten Touring en TBWA enkele leuke uitstapjes uit, maar dachten ook aan alles wat zou kunnen mislopen… En vooral over hoe Touring je weer gerust op weg helpt, als er iets misgaat! Deze verschillende gebeurtenissen vormden de basis voor de campagne.

Allereerst werd het verhaal letterlijk op de Belgische kaart gezet. Daarnaast werden er online animaties uitgewerkt op Spotify, Youtube, Facebook en Waze. In print werd een landkaart gemaakt voor een DM en D2D.

Er werd ook een radiocampagne ontwikkeld, met dezelfde gebeurtenissen als inspiratiebron. Dankzij Touring trek je er zorgeloos op uit en ontdek je alle mooie plekjes in België. Het is deze zorgeloosheid dat terug te vinden is in de radiospots. Verschillende muziekstijlen weerspiegelen perfect het humeur van de Touringklanten: onverstoorbaar ongeacht de panne of de weersomstandigheden. We blijven zen, tenslotte is de wegenwachter al onderweg.

Touring radio spot

MP3 - 876 Kb

Touring radio spot

MP3 - 837 Kb

Touring radio spot

MP3 - 866 Kb

Persbericht

DOCX - 77 Kb

Credits

DOCX - 77 Kb

Alicia Athanassiadis

TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met