Dit jaar wordt Batibouw ook het salon voor al wie géén dak boven zijn hoofd heeft

Naast de laatste woontrends trekt vooral één nieuwkomer de aandacht op Batibouw: Solidarité Grands Froids, een vzw die hulp biedt aan daklozen. Zij strijken dit jaar neer op het grootste Belgische bouwsalon om aandacht te vragen voor al wie géén thuis heeft. De vzw lanceert daarbij een fondsenwerving om daklozen mee te ondersteunen.

‘Home Street Home’, met deze slogan word je verwelkomd op de stand van Solidarité Grands Froids op Batibouw. Een stand zonder doorwinterde verkopers maar met vrijwilligers en een dakloze die je te woord zullen staan over de erbarmelijke leefcondities op straat. En daarnaast vooral: een stand met enkel een stadsbank in de spotlights. Een stadsbank die wordt voorgesteld als een woning van slechts 1m2: slaapkamer, living en eetkamer inbegrepen. Een woning met nul comfort. Geen muren, geen dak, geen elektriciteit of verwarming. Een symbool voor het leven op straat.

Met zijn piepkleine afmetingen zou ‘The Bench House’ (bankwoning) haast passen binnen de Tiny House Movement, een trend waarbij men bewust kiest voor een eenvoudiger leven in een kleine woonst. Een trend die bovendien goed vertegenwoordigd is op Batibouw binnen het thema ‘Small is beautiful’.

Toch bewijst Solidarité Grands Froids met haar stand op Batibouw dat small niet altijd beautiful is, en dat niet iedereen kiest voor deze manier van wonen. Zo moeten meer dan 4.000 daklozen in onze hoofdstad het noodgedwongen stellen met een luttele vierkante meter op straat. En nu het aantal daklozen in 10 jaar tijd met 327% gestegen is, verdient hun erbarmelijke woonsituatie meer dan ooit de aandacht én moet er actie worden ondernomen.

Daarvoor lanceert de vzw ook een inzamelingsactie om donaties te werven. Deelnemen is gemakkelijk! Je moet enkel een QR-code scannen aan de Batibouw stand of een betaling uitvoeren via de website www.HomeStreetHome.be

Cynthia Simpson, voorzitter van de vzw Solidarité Grands Froids: “Door het groeiende aantal daklozen hebben we meer nood aan middelen om deze mensen te helpen aan een menswaardiger bestaan. Met deze actie nodigen we het grote publiek uit om hun steentje bij te dragen voor diegenen die geen dak boven het hoofd hebben. Met het ingezamelde geld gaan we materiaal kunnen kopen en de daklozen beter kunnen helpen om opnieuw een plaats te vinden in de maatschappij. Elk gebaar telt.”

Iedereen is welkom op de stand van Solidarité Grands Froids op Batibouw van 29 februari tot 8 maart (stand 5401 – hal 5).

Voor meer informatie over de actie surf naar www.HomeStreetHome.be

Voor meer informatie over de vzw en haar initiatieven surf naar de Facebookpagina van Solidarité Grands Froids.

Voor donaties: BE82 6511 5585 6168

Contacteer ons
Cynthia Simpson Voorzitter van Solidarité Grands Froids
Tine Clauwaert TBWA\Pride
Aurélie Coeckelbergh TBWA\Pride
Cynthia Simpson Voorzitter van Solidarité Grands Froids
Tine Clauwaert TBWA\Pride
Aurélie Coeckelbergh TBWA\Pride
Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium