Een blikje voor een like

De Pepsi Like Machine, een revolutionaire manier van samplen
 
Het is een herkenbaar scenario, je staat voor een volle blikjesautomaat met een lege portefeuille. Het reclamebureau TBWA bedacht een drankautomaat die je in ruil voor een like een lekker fris blikje voorschotelt. Pepsi België krijgt deze wereldprimeur en deelt haar lekkere cola’s vanaf nu met fans in ruil voor een Facebook like. De Pepsi Like Machine werd voorgesteld in België tijdens de concerten van Beyoncé in het Antwerpse sportpaleis en zal vanaf nu het land rondreizen.

Een Belgische wereldprimeur

De Pepsi Like Machine verwent niet alleen de dorstige voorbijganger, het is ook een revolutionaire manier van samplen. Gert Pauwels, Creative Director Online bij TBWA, over deze 2.0 aanpak: “Sampling wordt nog steeds gedaan zoals vijftig jaar geleden: promo boys en girls die je een flyer in de handen stoppen. De Pepsi Like Machine gaat een stap verder door meteen een relatie aan te gaan met het doelpubliek.

Dat er creatieve koppen rondlopen in België is al langer geweten. De Pepsi Like Machine is hier een mooi voorbeeld van.” vult Jan Verlinden, Marketing Director BeLux bij PepsiCo aan. “Voor het eerst is het mogelijk om met een Facebook like, in real-time, een blikje Pepsi te ‘draaien’. Een compleet nieuwe manier van samplen waarbij we informatie in ruil krijgen én meteen communicatie kunnen opstarten.”

Hoe werkt het?

Alles gebeurt wanneer je voor de automaat staat. Laat die portefeuille in je broekzak zitten en haal je smartphone boven. Surf naar “likepepsi.be” en log via Facebook connect in op je eigen account. ‘Like’ de Facebook-pagina van Pepsi en je hoeft alleen nog maar te beslissen of je zin hebt in een Pepsi Regular of een Pepsi Max, that’s it. Indien meerdere mensen tegelijkertijd proberen toegang te krijgen tot de automaat wordt er een virtuele wachtrij gevormd.

Lancering op concert Beyoncé

In 2013 ging Pepsi een wereldwijd partnership aan met Beyoncé. Samen bedachten ze de ‘Live for Now’ muziekcampagne waarbij fans worden aangemoedigd het NU te omhelzen. Er werden ook Limited Edition Beyoncé blikjes gelanceerd, geïnspireerd op de Pop Art stijl. The Mrs. Carter Show op 14 en 15 mei in het Antwerpse Sportpaleis was dus de ideale gelegenheid om de Pepsi Like Machine in avant-première aan de Belgische fans voor te stellen.

PB-Pepsi-Like-Machine-NL-final.docx

DOCX - 180 Kb

Steven Verbeiren

Pride/TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met