Effie Awards 2018 : TBWA remporte 3 des 4 Silver avec McDonald’s, KBC et Telenet Business

Hier soir avait lieu la cérémonie de remise des prix des prestigieux Effie Awards 2018 à Docks Bruxelles. Les Effie Awards récompensent les campagnes de marketing et de communication pour leur efficacité et leur créativité, pas moins de 17 dossiers ont été récompensés lors de cette 29ème édition. Ce fut une belle soirée pour TBWA qui a raflé 3 des 4 Silver Awards avec les campagnes  « Building a better McDonald’s » de McDonald’s,  « KBC Verzekeringen » de KBC et « De digitale versnelling » de Telenet Business.

Les mentions médiatiques (Media Mentions) ont également été décernées pour la première fois. Ce nouveau prix récompense les dossiers pour l’utilisation efficace des médias, répartis en 6 catégories: quotidiens, magazines, out-of-home, in-home, audiovisual et digital.  Telenet Business/TBWA a remporté les catégories quotidiens, out-of-home et in-home.

Une grande fierté pour l’agence ainsi que pour Bert Denis, Chief Strategy Officer chez TBWA : « Je suis très fier que nous ayons remporté 3 des 4 Silver Awards, cela fait de nous le grand gagnant de la soirée. Je tiens à féliciter tous ceux qui ont travaillé sur ces 3 belles campagnes. Les Effies sont des récompenses qui reconnaissent l’efficacité de la communication, et c’est la raison même de notre existence. Je suis fier que nous soyons dans le peloton de tête année après année. »

Communiqué de presse

DOCX - 81 Kb

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact