Effie Awards 2018: TBWA keert huiswaarts met 3 van de 4 Silver Effies voor McDonald’s, KBC en Telenet Business

Gisterenavond vond de prijsuitreiking plaats van de prestigieuze Effie Awards 2018 in Docks Brussel. De Effie Awards belonen marketing- en communicatiecampagnes voor hun effectiviteit en hun creativiteit, maar liefst 17 cases werden bekroond tijdens deze 29ste editie. Het was een mooie avond voor TBWA die 3 van de 4 Silver Effie Awards in de wacht sleepte met de campagnes “Building a better McDonald’s” voor McDonald’s, “KBC Verzekeringen” voor KBC en “De Digitale Versnelling” voor Telenet Business.

Voor het eerst werden ook de Media Mentions uitgereikt. Deze nieuwe prijs bekroont de cases voor hun effectief mediagebruik, ingedeeld in 6 categorieën: dagbladen, magazines, out-of-home, in-home, audiovisual en digitale media. Telenet Business/TBWA behaalde deze prijs in de categorieën dagblad, out-of-home en in-home.

Een grote trots voor het bureau alsook voor Bert Denis, Chief Strategy Officer bij TBWA : “Ik ben zeer fier dat we 3 van de 4 Silver Effie Awards gewonnen hebben, dat maakt van ons de grootste winnaar van de avond. Ik feliciteer iedereen die heeft meegewerkt aan deze drie mooie campagnes. De Effies zijn prijzen die de effectiviteit van communicatie erkennen, en dat is de reden van ons bestaan. Ik ben trots dat we ons jaar na jaar steeds in de kopgroep bevinden.”

Persbericht

DOCX - 80 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met