Effie Awards 2018: TBWA keert huiswaarts met 3 van de 4 Silver Effies voor McDonald’s, KBC en Telenet Business
28 september 2018
Gisterenavond vond de prijsuitreiking plaats van de prestigieuze Effie Awards 2018 in Docks Brussel. De Effie Awards belonen marketing- en communicatiecampagnes voor hun effectiviteit en hun creativiteit, maar liefst 17 cases werden bekroond tijdens deze 29ste editie. Het was een mooie avond voor TBWA die 3 van de 4 Silver Effie Awards in de wacht sleepte met de campagnes “Building a better McDonald’s” voor McDonald’s, “KBC Verzekeringen” voor KBC en “De Digitale Versnelling” voor Telenet Business.
Voor het eerst werden ook de Media Mentions uitgereikt. Deze nieuwe prijs bekroont de cases voor hun effectief mediagebruik, ingedeeld in 6 categorieën: dagbladen, magazines, out-of-home, in-home, audiovisual en digitale media. Telenet Business/TBWA behaalde deze prijs in de categorieën dagblad, out-of-home en in-home.
Een grote trots voor het bureau alsook voor Bert Denis, Chief Strategy Officer bij TBWA : “Ik ben zeer fier dat we 3 van de 4 Silver Effie Awards gewonnen hebben, dat maakt van ons de grootste winnaar van de avond. Ik feliciteer iedereen die heeft meegewerkt aan deze drie mooie campagnes. De Effies zijn prijzen die de effectiviteit van communicatie erkennen, en dat is de reden van ons bestaan. Ik ben trots dat we ons jaar na jaar steeds in de kopgroep bevinden.”