ENGIE en TBWA geloven in een koolstofneutrale toekomst.

ENGIE, de grootste groene energieproducent van ons land, gaat resoluut voor een koolstofneutrale toekomst. En dat is geen verre toekomstmuziek. Integendeel, het kan en de transitie is volop aan de gang, zoals wetenschappers, ondernemers, ENGIE-medewerkers en doorsnee Belgen ons vertellen in een vastberaden optimistische brand campagne van TBWA.

Berichtgeving in verband met klimaat gaat vaak uit van doemscenario’s. En terwijl het evident is dat er overal in de wereld nog veel werk aan de winkel is, wordt zo toch een beeld gecreëerd dat vaak negatiever is dan de realiteit. Want de transitie naar duurzame energie is overal volop aan de gang, ook bij ons.

ENGIE, al sinds jaar en dag de marktleider in ons land, heeft de transitie naar duurzame energie al decennia geleden ingezet, en is vandaag de grootste producent van groene energie in België. Florence Coppenolle, Chief Communication & CSR ENGIE Benelux: “Als grote speler met 2,6 miljoenen klanten op de residentiële market en met talrijke grote openbare en industriële projecten, kan ENGIE echt de aanzet geven om het tipping point te bereiken. Want een koolstofneutrale toekomst komt er alleen als we allemaal onze eigen persoonlijke transitie maken. Het goede nieuws is dat de technologie al bestaat, we moeten ze ‘gewoon’ massaal gebruiken.”

Dat vastberaden optimisme is de kernboodschap van de campagne van TBWA. We zien en horen wetenschappers, professoren, bloggers, ondernemers en ENGIE-medewerkers, maar ook optimistische burgers met quotes die er rotsvast van overtuigd zijn dat het kan, die koolstofneutrale toekomst. Want de eerste stap is erin geloven.

Duurzaam onderneemster Moenia Ladhib, onderzoekster energie-innovatie Cathy Crunelle, duurzame bedrijfsleider Laurent Nys, vlogger en eco warrior Laura from the Desert, professor duurzame energie Jan Mertens, experte in energiemarkten Mireille Tshibwabwa Mbuyi en windmolenparktechnieker Jens Hoornaert: dat zijn de mensen die in outdoor, TV, radio en online hun optimisme delen. Echte mensen met verschillende achtergronden die de campagne authentiek maken. Met hun krachtige portretten zet ENGIE een sterk statement neer, en een aanstekelijke campagne, die ook uitnodigt om zelf je (eerste?) stappen te zetten richting koolstofneutrale toekomst.

De merkambitie wordt via radio en digitaal aangevuld met concrete punten: ENGIE zal tegen eind 2021 1 miljoen gezinnen van 100% Belgische groene stroom voorzien en biedt nu ook een interessante combinatie zonnepanelen met thuisbatterij in Vlaanderen aan.

Persbericht

DOCX - 33 Kb

Credits

DOCX - 15 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met