ENGIE en TBWA geloven in een koolstofneutrale toekomst.
13 januari 2021
ENGIE, de grootste groene energieproducent van ons land, gaat resoluut voor een koolstofneutrale toekomst. En dat is geen verre toekomstmuziek. Integendeel, het kan en de transitie is volop aan de gang, zoals wetenschappers, ondernemers, ENGIE-medewerkers en doorsnee Belgen ons vertellen in een vastberaden optimistische brand campagne van TBWA.
Berichtgeving in verband met klimaat gaat vaak uit van doemscenario’s. En terwijl het evident is dat er overal in de wereld nog veel werk aan de winkel is, wordt zo toch een beeld gecreëerd dat vaak negatiever is dan de realiteit. Want de transitie naar duurzame energie is overal volop aan de gang, ook bij ons.
ENGIE, al sinds jaar en dag de marktleider in ons land, heeft de transitie naar duurzame energie al decennia geleden ingezet, en is vandaag de grootste producent van groene energie in België. Florence Coppenolle, Chief Communication & CSR ENGIE Benelux: “Als grote speler met 2,6 miljoenen klanten op de residentiële market en met talrijke grote openbare en industriële projecten, kan ENGIE echt de aanzet geven om het tipping point te bereiken. Want een koolstofneutrale toekomst komt er alleen als we allemaal onze eigen persoonlijke transitie maken. Het goede nieuws is dat de technologie al bestaat, we moeten ze ‘gewoon’ massaal gebruiken.”
Dat vastberaden optimisme is de kernboodschap van de campagne van TBWA. We zien en horen wetenschappers, professoren, bloggers, ondernemers en ENGIE-medewerkers, maar ook optimistische burgers met quotes die er rotsvast van overtuigd zijn dat het kan, die koolstofneutrale toekomst. Want de eerste stap is erin geloven.
Duurzaam onderneemster Moenia Ladhib, onderzoekster energie-innovatie Cathy Crunelle, duurzame bedrijfsleider Laurent Nys, vlogger en eco warrior Laura from the Desert, professor duurzame energie Jan Mertens, experte in energiemarkten Mireille Tshibwabwa Mbuyi en windmolenparktechnieker Jens Hoornaert: dat zijn de mensen die in outdoor, TV, radio en online hun optimisme delen. Echte mensen met verschillende achtergronden die de campagne authentiek maken. Met hun krachtige portretten zet ENGIE een sterk statement neer, en een aanstekelijke campagne, die ook uitnodigt om zelf je (eerste?) stappen te zetten richting koolstofneutrale toekomst.
De merkambitie wordt via radio en digitaal aangevuld met concrete punten: ENGIE zal tegen eind 2021 1 miljoen gezinnen van 100% Belgische groene stroom voorzien en biedt nu ook een interessante combinatie zonnepanelen met thuisbatterij in Vlaanderen aan.