ENGIE en TBWA lanceren de Energiescore, een innovatie om je energieverbruik beter onder controle te houden.

ENGIE zet een nieuwe stap in de ontwikkeling van de Smart App en introduceert de Energiescore: een nieuwe functie die rechtstreeks beschikbaar is in de Smart App.

"De Smart App is een game changer in de relatie tussen ENGIE en onze klanten," zegt Steven Geerinck, Product Owner van de Smart App. "Ze biedt bijna realtime inzicht in je energieverbruik. Dankzij de Energiescore kunnen klanten nog makkelijker zien wat ze al goed doen en waar ze nog kunnen verbeteren."

Voor de lancering van deze nieuwe functie kozen ENGIE en reclamebureau TBWA voor een verrassende en luchtige aanpak. De reclamespot, geregisseerd door Frank Devos, speelt bewust met de klassieke codes van corporate reclame – grootse muziek en een statige voice-over – die uiteindelijk met humor afsluit: "Steek je energie in wat echt telt, wij zorgen voor de rest."

"Deze campagne is een evolutie in onze manier van communiceren, maar blijft trouw aan het DNA van ENGIE," zegt Gaetano Palermo, Head of Brand Advertising & Media. "Sinds oktober vervangen we in onze campagnes het logo door het icoon van de Smart App. Een kleine verandering die onze grotere nabijheid tot de klant dankzij technologie onderstreept."

De campagne loopt in de bioscoop, op televisie, op sociale media en via affichage.

 

 

 

 

Credit list.docx

DOCX - 91 Kb

 

 

 

Contacteer ons

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met