ENGIE en TBWA lanceren de Energiescore, een innovatie om je energieverbruik beter onder controle te houden.
ENGIE zet een nieuwe stap in de ontwikkeling van de Smart App en introduceert de Energiescore: een nieuwe functie die rechtstreeks beschikbaar is in de Smart App.
18 april 2025

"De Smart App is een game changer in de relatie tussen ENGIE en onze klanten," zegt Steven Geerinck, Product Owner van de Smart App. "Ze biedt bijna realtime inzicht in je energieverbruik. Dankzij de Energiescore kunnen klanten nog makkelijker zien wat ze al goed doen en waar ze nog kunnen verbeteren."
Voor de lancering van deze nieuwe functie kozen ENGIE en reclamebureau TBWA voor een verrassende en luchtige aanpak. De reclamespot, geregisseerd door Frank Devos, speelt bewust met de klassieke codes van corporate reclame – grootse muziek en een statige voice-over – die uiteindelijk met humor afsluit: "Steek je energie in wat echt telt, wij zorgen voor de rest."
"Deze campagne is een evolutie in onze manier van communiceren, maar blijft trouw aan het DNA van ENGIE," zegt Gaetano Palermo, Head of Brand Advertising & Media. "Sinds oktober vervangen we in onze campagnes het logo door het icoon van de Smart App. Een kleine verandering die onze grotere nabijheid tot de klant dankzij technologie onderstreept."
De campagne loopt in de bioscoop, op televisie, op sociale media en via affichage.
Credit list.docx
DOCX - 91 Kb