ENGIE en TBWA vergeten niemand tijdens de energietransitie
22 juni 2023
Door de energietransitie is ons energieverbruik een belangrijk maatschappelijk vraagstuk geworden. Deze transitie, die ons moet helpen in de strijd tegen de klimaatverandering, zorgt voor steeds snellere veranderingen. Wat geweldig nieuws is.
Bovendien heeft het een directe impact op de portemonnee van consumenten: het verminderen van hun verbruik heeft ook een aanzienlijk effect op hun factuur. Een dubbele drijfveer dus, want je doet iets goed voor de maatschappij en houdt terwijl je budget onder controle.
"Deze veranderingen roepen echter heel wat vragen op", geeft Gaetano Palermo, Head of Brand Advertising & Media bij ENGIE, toe. "De factuur, de wijzigingen in de regelgeving, de waaier aan mogelijke maatregelen om je verbruik te verminderen... Mensen moeten heel wat informatie verwerken.” En net daarom heeft ENGIE zijn klantendienst versterkt om betere antwoorden te kunnen geven op al deze vragen.
Met dit in gedachten zegt TBWA: "STOP, laten we even pauzeren om te controleren of we niemand vergeten.” De campagne benadrukt de rol van ENGIE als adviseur door 3 belangrijke thema's aan te snijden: je factuur, het opvolgen van je energieverbruik en elektrische mobiliteit. Meer dan ooit gaat alle energie van ENGIE naar zijn klanten.
Een spot geregisseerd door Florent Koziel (Karat), die wordt uitgezonden op televisie, online en in bioscopen, dramatiseert deze vraagstukken aan de hand van mensen die zich geblokkeerd voelen door twijfels of vragen over hun energietransitie. Deze boodschap wordt verder ondersteund op de radio, op posters en online.
De campagne vertrok in de kranten en online vanuit een meer corporate hoek. “In deze moeilijke mediacontext hebben we besloten om in de commerciële campagne ook een reputatiecampagne te integreren. We willen tonen dat 7000 ENGIE-medewerkers elke dag actief werken aan de energietransitie, innovatieve oplossingen ontwikkelen en duizenden vragen van onze klanten beantwoorden. En laten we natuurlijk ook het vrijwilligerswerk niet vergeten: we zijn een maatschappelijk verantwoorde onderneming”, legt Florence Muls, Head Of Communication & CSR Benelux, uit.
Radio
MP3 - 940 Kb
Creditlist
DOCX - 79 Kb
Persbericht
DOCX - 77 Kb