ENGIE en TBWA vergeten niemand tijdens de energietransitie

Door de energietransitie is ons energieverbruik een belangrijk maatschappelijk vraagstuk geworden. Deze transitie, die ons moet helpen in de strijd tegen de klimaatverandering, zorgt voor steeds snellere veranderingen. Wat geweldig nieuws is.

Bovendien heeft het een directe impact op de portemonnee van consumenten: het verminderen van hun verbruik heeft ook een aanzienlijk effect op hun factuur. Een dubbele drijfveer dus, want je doet iets goed voor de maatschappij en houdt terwijl je budget onder controle.

"Deze veranderingen roepen echter heel wat vragen op", geeft Gaetano Palermo, Head of Brand Advertising & Media bij ENGIE, toe. "De factuur, de wijzigingen in de regelgeving, de waaier aan mogelijke maatregelen om je verbruik te verminderen... Mensen moeten heel wat informatie verwerken.” En net daarom heeft ENGIE zijn klantendienst versterkt om betere antwoorden te kunnen geven op al deze vragen.

Met dit in gedachten zegt TBWA: "STOP, laten we even pauzeren om te controleren of we niemand vergeten.” De campagne benadrukt de rol van ENGIE als adviseur door 3 belangrijke thema's aan te snijden: je factuur, het opvolgen van je energieverbruik en elektrische mobiliteit. Meer dan ooit gaat alle energie van ENGIE naar zijn klanten.

Een spot geregisseerd door Florent Koziel (Karat), die wordt uitgezonden op televisie, online en in bioscopen, dramatiseert deze vraagstukken aan de hand van mensen die zich geblokkeerd voelen door twijfels of vragen over hun energietransitie. Deze boodschap wordt verder ondersteund op de radio, op posters en online.

 De campagne vertrok in de kranten en online vanuit een meer corporate hoek. “In deze moeilijke mediacontext hebben we besloten om in de commerciële campagne ook een reputatiecampagne te integreren. We willen tonen dat 7000 ENGIE-medewerkers elke dag actief werken aan de energietransitie, innovatieve oplossingen ontwikkelen en duizenden vragen van onze klanten beantwoorden. En laten we natuurlijk ook het vrijwilligerswerk niet vergeten: we zijn een maatschappelijk verantwoorde onderneming”, legt Florence Muls, Head Of Communication & CSR Benelux, uit.

Radio

MP3 - 940 Kb

Creditlist

DOCX - 79 Kb

Persbericht

DOCX - 77 Kb

 

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met