ENGIE en TBWA willen je deze winter zo goed mogelijk bijstaan

Ons land wordt hard getroffen door de economische crisis. De onzekerheid neemt toe, evenals de energieprijzen. Daarom wil ENGIE de Belgen deze winter bijstaan. Samen met TBWA lanceert ENGIE nu een nieuwe campagne.

In deze campagne biedt ENGIE concrete oplossingen die iedereen deze winter goed kan gebruiken. "Met deze campagne willen we laten zien dat ENGIE de verwachtingen van de consument begrijpt. Op elk niveau van het bedrijf worden teams gemobiliseerd om onze klanten te ondersteunen. Deze crisissituatie eist al onze aandacht op, en we willen dan ook al onze energie steken in het bijstaan van onze klanten," zegt Florence Muls, Head of Communication & CSR Benelux bij ENGIE.

"We weten dat onze klanten er al alles aan doen om hun energieverbruik te verminderen. En dat we bij ENGIE meer moeten doen", vervolgt Gaetano PALERMO, Head of Brand Advertising & Media. "We willen de inspanningen van onze klanten erkennen en oplossingen bieden die ook echt helpen," vervolgt hij. De campagne zal daarom concrete oplossingen onder de aandacht brengen, zoals Check&Save, een onlinetool om het energieverbruik op de voet te volgen. Ook de versterking van het callcenter en de betalingsfaciliteiten komen aan bod.

In deze campagne kiest ENGIE voor een meer didactische en informatieve aanpak. “We willen met deze campagne tussen de mensen staan en begrip tonen voor de problemen waar mensen vandaag mee kampen.” zegt Steven Janssens, Creative Director bij TBWA. “Dat het een moeilijke winter wordt, staat vast,” besluit ook Geert Potargent, Client Service Director bij TBWA, “maar we hopen met deze campagne toch oplossingen aan te reiken waar mensen écht iets aan hebben.”

Concreet zal deze campagne te zien en te horen zijn op TV, radio, online en op straat, met digitale posters.

Online Video - Check Savings Online Video - Check Savings.mp4 - 9 MB Online video - Trailer Online video - Trailer .mp4 - 9 MB Radio 1 - Check&Save Radio 1 - Check&Save.mp3 - 940 KB Radio 2 - Contact Center Radio 2 - Contact Center.mp3 - 940 KB
Credits Credits.docx - 78 KB Persbericht Persbericht.docx - 79 KB
Molly Vu Duc

 

 

 

Over TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium