Skip to Content

ENGIE en TBWA zetten de stap naar minder koolstof

“De eerste stap naar een koolstofneutrale toekomst is erin geloven”, zo klonk het in de vorige campagne van ENGIE. Maar wat is de volgende stap? Tot actie overgaan, zo blijkt uit de gloednieuwe campagne. Want onder het motto “zet de stap naar minder koolstof” zet het energiebedrijf samen met TBWA dat geloof met veel goesting om in concrete acties zoals slim verwarmen, thuisbatterijen plaatsen en zonnepanelen leggen. Voor dat laatste organiseert ENGIE zelfs een webinar, met alles wat je ooit wilde weten over zonnepanelen.

De aanstekelijkheid van koolstofneutraliteit

Concreet bestaat de campagne uit een TV-spot, radiocommercial en een online campagne. “We willen onze ambities en ons enthousiasme rond het thema overbrengen aan het grote publiek”, zo vertelt Gaetano Palermo, Brand Manager bij ENGIE. “Want eens je een stap richting koolstofneutraal zet, wordt de volgende stap steeds aanstekelijker.” Daarom toont de spot ook een dynamische opeenvolging van verschillende mensen die grote en kleine stappen gezet hebben. Zoals bijvoorbeeld ecowarrior Moenia Ladhib, bezieler van de webshop ecossentials.eu en ook bekend uit de vorige ENGIE-campagne. Of Lydia Leysen, de immer sympathieke dakmoestuinier van Het PAKT in Antwerpen. En natuurlijk ook ENGIE-medewerkster Elisabeth Celenza, die in het laatste shot onbevreesd bovenop de windturbine poseert.

Niet zomaar een webinar

Om mensen te helpen een stap naar minder koolstof te zetten, organiseert ENGIE ook een webinar over zonnepanelen. Gaetano: “zeker de laatste maanden rijzen er enorm veel vragen op over deze groene investering. Daarop willen we, als betrouwbare en innovatieve leverancier, een duidelijk antwoord bieden.” De gratis infosessies worden in goede banen geleid door comedian Bert Kruismans, en zijn toegankelijk voor zowel klanten, als niet-klanten. Inschrijven kan via engie.be/zon

Over TBWA GROUP

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA GROUP
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium