ENGIE en TBWA zetten de stap naar minder koolstof

“De eerste stap naar een koolstofneutrale toekomst is erin geloven”, zo klonk het in de vorige campagne van ENGIE. Maar wat is de volgende stap? Tot actie overgaan, zo blijkt uit de gloednieuwe campagne. Want onder het motto “zet de stap naar minder koolstof” zet het energiebedrijf samen met TBWA dat geloof met veel goesting om in concrete acties zoals slim verwarmen, thuisbatterijen plaatsen en zonnepanelen leggen. Voor dat laatste organiseert ENGIE zelfs een webinar, met alles wat je ooit wilde weten over zonnepanelen.

De aanstekelijkheid van koolstofneutraliteit

Concreet bestaat de campagne uit een TV-spot, radiocommercial en een online campagne. “We willen onze ambities en ons enthousiasme rond het thema overbrengen aan het grote publiek”, zo vertelt Gaetano Palermo, Brand Manager bij ENGIE. “Want eens je een stap richting koolstofneutraal zet, wordt de volgende stap steeds aanstekelijker.” Daarom toont de spot ook een dynamische opeenvolging van verschillende mensen die grote en kleine stappen gezet hebben. Zoals bijvoorbeeld ecowarrior Moenia Ladhib, bezieler van de webshop ecossentials.eu en ook bekend uit de vorige ENGIE-campagne. Of Lydia Leysen, de immer sympathieke dakmoestuinier van Het PAKT in Antwerpen. En natuurlijk ook ENGIE-medewerkster Elisabeth Celenza, die in het laatste shot onbevreesd bovenop de windturbine poseert.

Niet zomaar een webinar

Om mensen te helpen een stap naar minder koolstof te zetten, organiseert ENGIE ook een webinar over zonnepanelen. Gaetano: “zeker de laatste maanden rijzen er enorm veel vragen op over deze groene investering. Daarop willen we, als betrouwbare en innovatieve leverancier, een duidelijk antwoord bieden.” De gratis infosessies worden in goede banen geleid door comedian Bert Kruismans, en zijn toegankelijk voor zowel klanten, als niet-klanten. Inschrijven kan via engie.be/zon

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium