ENGIE en TBWA zetten de stap naar minder koolstof
26 mei 2021
“De eerste stap naar een koolstofneutrale toekomst is erin geloven”, zo klonk het in de vorige campagne van ENGIE. Maar wat is de volgende stap? Tot actie overgaan, zo blijkt uit de gloednieuwe campagne. Want onder het motto “zet de stap naar minder koolstof” zet het energiebedrijf samen met TBWA dat geloof met veel goesting om in concrete acties zoals slim verwarmen, thuisbatterijen plaatsen en zonnepanelen leggen. Voor dat laatste organiseert ENGIE zelfs een webinar, met alles wat je ooit wilde weten over zonnepanelen.
De aanstekelijkheid van koolstofneutraliteit
Concreet bestaat de campagne uit een TV-spot, radiocommercial en een online campagne. “We willen onze ambities en ons enthousiasme rond het thema overbrengen aan het grote publiek”, zo vertelt Gaetano Palermo, Brand Manager bij ENGIE. “Want eens je een stap richting koolstofneutraal zet, wordt de volgende stap steeds aanstekelijker.” Daarom toont de spot ook een dynamische opeenvolging van verschillende mensen die grote en kleine stappen gezet hebben. Zoals bijvoorbeeld ecowarrior Moenia Ladhib, bezieler van de webshop ecossentials.eu en ook bekend uit de vorige ENGIE-campagne. Of Lydia Leysen, de immer sympathieke dakmoestuinier van Het PAKT in Antwerpen. En natuurlijk ook ENGIE-medewerkster Elisabeth Celenza, die in het laatste shot onbevreesd bovenop de windturbine poseert.
Niet zomaar een webinar
Om mensen te helpen een stap naar minder koolstof te zetten, organiseert ENGIE ook een webinar over zonnepanelen. Gaetano: “zeker de laatste maanden rijzen er enorm veel vragen op over deze groene investering. Daarop willen we, als betrouwbare en innovatieve leverancier, een duidelijk antwoord bieden.” De gratis infosessies worden in goede banen geleid door comedian Bert Kruismans, en zijn toegankelijk voor zowel klanten, als niet-klanten. Inschrijven kan via engie.be/zon