ENGIE en TBWA zoeken de hoofdrolspelers voor het grootste energieverhaal ooit.

De 2 jongste kernreactoren van België gaan 10 jaar langer openblijven om de energiebevoorrading in ons land te helpen verzekeren. En dat terwijl ook de sluiting en ontmanteling van de andere kerncentrales is gestart. Voor dat ongeziene en decennialange traject heeft ENGIE nu 200 extra techniekers en ingenieurs nodig. En om die te overtuigen, maakten we een bijzondere recruteringscampagne.

Florence Muls, chief communication & CSR bij ENGIE: “Het gaat hier om 200 jobs waarbij je deel uitmaakt van het grootste energieproject van de laatste decennia in België. Meewerken aan het langer openhouden of het ontmantelen van onze kerncentrales is meeschrijven aan een stukje nationale geschiedenis. Maar vaak is niet iedereen zich ervan bewust hoe belangrijk en uitdagend die jobs zijn.”

Dit is nochtans het soort project waar later zal over verteld worden op onze scholen. Waar boeken over geschreven zullen worden. Waar documentaires en films over gemaakt zullen worden. Dit wordt een belangrijk hoofdstuk in het energieverhaal van België. En voor dat verhaal, maakten ENGIE en TBWA dan ook geen gewone recruteringscampagne, maar een échte filmtrailer voor de - nog te realiseren - documentaire ‘De 200’.

“Door de vorm van een trailer te gebruiken, krijgt een job in een kerncentrale plots de grandeur die hij echt verdient. Het overstijgt de normale recruteringscampagne die de andere spelers in de sector ook gebruiken. Als je dit ziet voel je echt de fierheid en gedrevenheid van de mensen die hier elke dag aan meewerken.” vertelt Steven Janssens, creatief directeur bij TBWA.

De filmtrailer werd gemaakt door Joris Rabijns bij AKA De Mensen. Net zoals voor een échte documentaire verdiepte hij zich in het dagelijkse leven in de kerncentrales van Doel en Tihange. Hij ging op onderzoek, interviewde verschillende werknemers, waaronder de directeurs, en gaf een unieke kijk achter de schermen van een tot de verbeelding sprekende wereld.

Het resultaat is een beklijvende film die een voorsmaakje geeft van hoe de échte documentaire er over tientallen jaren zou kunnen uitzien. De campagne is gelukkig nu al te zien op social media en in de bioscoop. Snippets uit de interviews met werknemers zijn ook te horen in radiospots en ook op Film Fest Gent maakte de filmposter voor 'De 200’ een opmerkelijke passage.

 

 

Radio.wav

WAV - 5.5 Mb

 


 

Persbericht

DOCX - 79 Kb

Credits

DOCX - 78 Kb

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met