EuroMillions en TBWA brengen een hommage aan de kleine geluksmomentjes.

Iedereen kent ze, die kleine momentjes van geluk. Dat warme gevoel bij je eerste kopje koffie ’s morgens, een heerlijk warm bad, dat to-do-lijstje dat helemaal is afgevinkt, … Kan je je inbeelden hoe geweldig zo’n klein momentje zou voelen als je ook nog eens een kanjer van een EuroMillions jackpot hebt gewonnen? Dat je eerste kopje koffie ’s morgens dan nóg beter smaakt dat is zo klaar als een klontje.

EuroMillions koos voor een campagne die haarfijn inspeelt op de huidige tijdsgeest waarin zorgeloosheid zoveel kostbaarder is geworden dan de exuberante rijkdom van hun legendarisch luxepaardje Paul. Gedaan met de materiële rijkdom, leve de emotionele rijkdom. Het gevoel wordt wel nog steeds met de nodige grandeur gevierd. Met dank aan De Munt werd Nessun Dorma, de beklijvende aria uit de opera Turandot, nog eens opgevoerd. ​

We zeggen dus dag tegen Paul. Maar hij geniet naar verluidt ontzettend van zijn eerste kopje koffie ’s morgens, en zijn lege to-do lijstjes.

De campagne loopt op tv, in out of home, op radio en via digitale media.

 

 

Radio #1.mp3 627 KB Radio #2.mp3 627 KB

 

 


Persbericht.docx 15 KB Credits.docx 16 KB

 

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium