EuroMillions en TBWA delen geluk met vele anderen

TBWA bedacht een nieuwe campagne voor EuroMillions met als nobele boodschap: alleen van delen word je echt gelukkig. Paul, de onbeholpen miljonair met guitige glimlach, behoort stillaan tot ons collectieve geheugen. De bekende winnaar spendeerde de afgelopen jaren zijn winst al op heel veel originele manieren. Maar sinds kort beseft hij wat hem echt gelukkig maakt: delen met anderen. 

2020, tijden veranderen en de manier waarop we met geld omgaan ook. Onze wereldbekende miljonair, Paul, kwam ook tot nieuwe inzichten. In deze gloednieuwe spot ontdekt de sympathieke kerel hoe leuk het is om al die miljoenen te delen met een ander. Niet alleen vrienden en familie mogen delen in zijn geluk, maar de hele samenleving mag meegenieten. Want zeg nu zelf iemand anders gelukkig maken, da’s echt onbetaalbaar.

De spot werd geregisseerd door Jeroen Mol, die ook al straf werk maakte op McDonald’s en Lotto. De productie was in de handen van CZAR en voor het 3D werk kon TBWA beroep doen op Ambassadors Amsterdam.

De tv-spot wordt de komende weken ook nog ondersteund op radio en met een groot digitaal luik bestaande uit o.a. bannering, online videos & social posts.

Contacteer ons
Over TBWA GROUP

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\ was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels