EuroMillions en TBWA delen geluk met vele anderen

TBWA bedacht een nieuwe campagne voor EuroMillions met als nobele boodschap: alleen van delen word je echt gelukkig. Paul, de onbeholpen miljonair met guitige glimlach, behoort stillaan tot ons collectieve geheugen. De bekende winnaar spendeerde de afgelopen jaren zijn winst al op heel veel originele manieren. Maar sinds kort beseft hij wat hem echt gelukkig maakt: delen met anderen. 

2020, tijden veranderen en de manier waarop we met geld omgaan ook. Onze wereldbekende miljonair, Paul, kwam ook tot nieuwe inzichten. In deze gloednieuwe spot ontdekt de sympathieke kerel hoe leuk het is om al die miljoenen te delen met een ander. Niet alleen vrienden en familie mogen delen in zijn geluk, maar de hele samenleving mag meegenieten. Want zeg nu zelf iemand anders gelukkig maken, da’s echt onbetaalbaar.

De spot werd geregisseerd door Jeroen Mol, die ook al straf werk maakte op McDonald’s en Lotto. De productie was in de handen van CZAR en voor het 3D werk kon TBWA beroep doen op Ambassadors Amsterdam.

De tv-spot wordt de komende weken ook nog ondersteund op radio en met een groot digitaal luik bestaande uit o.a. bannering, online videos & social posts.

Persbericht

DOCX - 76 Kb

Credits

DOCX - 77 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met