Eurostar en TBWA brengen je in de sfeer van London 2012 ​

Al jaren brengt de Eurostar ons naar Londen, een unieke stad waar de gekste dingen te beleven vallen. Dit jaar is uiteraard een bijzonder jaar voor Eurostar, want je kan er de Olympische Spelen van 2012 gaan ontdekken. Een historisch evenement dat nog nooit zo dicht bij huis was. Het is de laatste campagne van TBWA voor Eurostar.

Officieel starten de Olympische Spelen pas op 27 juli, maar in heel Londen zit de sfeer er nu al in. Overal in de stad vind je opmerkelijke randanimatie, die ook de grootste sporthater over de streep haalt. Voor, tijdens en na de Spelen zal er van alles te beleven vallen. Zowel op sportief als op cultureel vlak bruidt de stad nog meer dan gewoonlijk.

Om deze unieke zomer in de verf te zetten, ontwikkelde TBWA een printcampagne. Waarop je 3 echte Londenaars (een Tea Lady, een Bobby en een barman) ziet die al helemaal in de ban van de spelen zijn. Ze nemen de pose aan van 3 Olympische sporten (kogelstoten, ritmische sportgymnastiek en turnen). TBWA maakte deze campagne met de Londense fotograaf David Stewart. De campagne loopt op abribus en in magazines.

Deze campagne is meteen de laatste die TBWA\Brussels voor Eurostar ontwikkelt.

Met een hele reeks opmerkelijke campagnes heeft TBWA de laatste 10 jaar van Eurostar een sterk merk gemaakt. Charles op de Madou-toren, de 69-campagne, Il est temps de revoir Londres, Just around the corner, Londonpoly, ... het zijn stuk voor stuk iconische campagnes, die ook aardig wat awards verzameld hebben, van een CCB Grand Prix tot een Grand Effie.

Neem voor meer info contact op met Jan Macken bij TBWA op 02/6797500.

CREDITS-Eurostar-2012---Credits-TBWA-abribus.docx

DOCX - 119 Kb

EurostarTBWA_Timeline.pdf

PDF - 4.8 Mb

London-2012---Abribus---EurostarTBWA.zip

ZIP - 14 Mb

PB-Eurostar-2012---TBWA.docx

DOCX - 77 Kb

PB-Eurostar-2012---TBWA.pdf

PDF - 80 Kb

PB-Eurostar-2012---TBWA.pdf

PDF - 80 Kb

work-all-over-the-years.zip

ZIP - 7.9 Mb

Jan Macken

TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact