Faire face ensemble grâce à Telenet et TBWA

« Connectés comme jamais ».Avec ce message apaisant, TBWA démontre comment une touche de technologie de Telenet peut faciliter les relations dans cette période de confinement un peu angoissante. L’agence (dont tout le personnel est en quarantaine) vient réaliser une première pour son client Telenet : la production en total lockdown d’un film très stimulant. On air depuis le 29 mars 2020.

Pour la musique, le montage et tous les figurants, TBWA s’est tourné vers ses employés et leur famille, ce qui a permis de rassembler plus de 200 personnes.

Le hashtag #FaireFaceEnsemble ne s'applique pas seulement au monde extérieur mais aussi à l'esprit d'équipe de TBWA, plus fort que jamais, même avec des employés confinés chacun chez eux un peu partout en Belgique.

Mais il y a plus. Le 20 mars, dès la fin de la première semaine de confinement, la page telenetfairefaceensemble.be a été mise en ligne.  Cette plateforme partage non-stop des conseils inspirants et des solutions créatives dans le but d’aider les particuliers et les entrepreneurs à traverser cette période mouvementée. Avec des vidéos de contenu dans lesquelles le personnel de Telenet participe activement. Un véritable hommage à la puissance de la technologie.

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Lauren Vandendriessche TBWA
Lauren Vandendriessche TBWA
A propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

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