Fans aan de haal met megavoetbalshirts van Telenet. ​

Tijdens het komende voetbalseizoen zijn alle matchen van het eersteklassevoetbal rechtstreeks te volgen op Sporting Telenet. Om dat in de verf te zetten, liet Telenet van elke club een megavoetbalshirt over een poster hangen.

De 16 shirts werden telkens in de thuisstad van een club gehangen, over een poster op een drukbezochte plek. De shirts van Charleroi, Bergen en Standard werden in Brussel ingezet.

Uiteraard werden de shirts al snel door voetbalfans opgemerkt. Hoe dat precies verliep, ziet u hier. Fans die uiteindelijk het shirt veroverden, ontdekten meteen ook een etiket met een leuke verrassing: als ze met z'n vijf samen het shirt aantrekken en zo naar het stadion trekken, kunnen ze gratis een topwedstrijd van hun club bijwonen.

Neem voor meer info contact op met Inge Smidts bij Telenet (015/333.000) of met Gert Pauwels bij TBWA (02/679.79.30).

 

Credits:

Agentschap: TBWA

Creatief Directeur: Jan Macken

Art Director: Jeroen Bostoen & Tony Naudts-Ducène

Copy Writer: Pol Sierens & Paul Van Oevelen

Producer: Brigitte Baudine

Account Director: Nathalie Ducène

Account Manager: Wouter Vandenameele & Katrien De Craecker

Klant: Telenet

Lisa Dewinter: Campaign Manager

Persbericht---CREDITS.docx

DOCX - 150 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact