Fini les conditions Salon ennuyeuses. Cette année, grâce à MINI et TBWA, vous trouverez la MINI qui vous correspond parfaitement.

Bientôt, s’engagera la bagarre des meilleures conditions Salon. Chez MINI, ils ont décidé de faire les choses autrement cette année. Au lieu de vous bombarder avec leurs modèles et leurs conditions Salon exceptionnelles, ils vous aident à trouver la MINI qui correspond le mieux à votre style de vie. Parce qu’il existe effectivement une MINI pour tout un chacun.

Et ils le prouvent en mettant en avant 12 fans de MINI différents : des familles nombreuses, des célibataires indépendants et tout ce qui se situe entre les deux. Pour trouver ces fans, ils ont lancé un appel sur Facebook. Plus de 600 fans enthousiastes se sont inscrits pour cette collaboration inédite. Parmi eux, 12 profils ont été retenus. Totalement différents, et pourtant complètement MINI.

TBWA a traduit le témoignage de ces 12 fans en une campagne TV, print et digitale. Quel que soit le canal, l’accent est mis sur les fans et leur style de vie unique, et le message principal est le suivant : surfez sur MINI.be et trouvez, vous aussi, la MINI qui vous correspond. En sélectionnant une réponse à une simple question, le système calcule quel est le modèle qui vous correspond le mieux. Envie de savoir quelle serait votre MINI idéale ? Faites le test ici https://www.mini.be/fr_BE/home.html 

Communiqué de presse

DOCX - 13 Kb

Crédits

DOCX - 76 Kb

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact