Gezonder leven hoeft helemaal niet zo moeilijk te zijn, vertellen Delhaize en TBWA.

Het bewogen afgelopen jaar zorgt ervoor dat de goede voornemens voor het nieuwe jaar wat fundamenteler zullen zijn dan gewoonlijk. Delhaize en TBWA maken gebruik van dat momentum om de visie van de retailer op gezonder leven te formuleren. Ze doen dat niet met een traditionele manifestofilm, wel met een pakkend verhaal.

We hebben 2020 beëindigd in de wetenschap en met de boodschap dat gezondheid het mooiste cadeau is. Ondertussen hebben meer dan een miljoen mensen de SuperPlus app gedownload waarmee ze extra korting krijgen op (gezondere) Nutri-Score A & B producten. Gezonder leven staat bij ongeveer iedereen hoog op de agenda. Maar hoe begin je daaraan?

Het nieuwe jaar is dan traditioneel het moment om met ‘goede voornemens’ te starten. In deze (nog steeds niet)post-coronatijden gebeurt dat wellicht wat grondiger dan gewoonlijk, want de crisis van het afgelopen jaar heeft ons heel wat zogenaamd vanzelfsprekende dingen in vraag doen stellen.

Een uitstekend moment om de Belgen duidelijk te maken dat gezonder eten een belangrijk onderdeel is van gezonder leven. En dat Delhaize er alles aan doet om gezonder eten zo makkelijk en betaalbaar mogelijk te maken.

Er werd niet gekozen voor een traditionele manifestofilm die alle initiatieven van Delhaize opsomt, maar voor een emotioneel verhaal, verteld vanuit het standpunt van een al iets oudere dame. Zij weet waarover ze spreekt als ze zegt dat je maar één keer leeft en vooral goed zorg moet dragen voor dat ene lichaam. Gezonder leven is dan ook vooral een kwestie van genieten, goed in je vel zitten, proberen en je hart volgen. En dat hoeft helemaal niet zo moeilijk te zijn, je kan er gewoon vandaag mee beginnen.

Een krantenadvertentie brengt dezelfde eenvoudige maar hoopvolle boodschap.

In tactische media als abri en radio wordt de focus op betaalbare gezondheid concreet ingevuld. Gezonder eten wordt makkelijker en goedkoper met SuperPlus, en met kortingen op een heleboel Nutri-Score A&B-producten. Gezonder leven kan meteen beginnen.

Delhaize Manifesto PQ NL
Delhaize Manifesto PQ NL
Contacteer ons
Marieke Michils Account Director
Laure Ghekiere Account Executive
Marieke Michils Account Director
Laure Ghekiere Account Executive
Over TBWA GROUP

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels