Gezonder leven hoeft helemaal niet zo moeilijk te zijn, vertellen Delhaize en TBWA.

Het bewogen afgelopen jaar zorgt ervoor dat de goede voornemens voor het nieuwe jaar wat fundamenteler zullen zijn dan gewoonlijk. Delhaize en TBWA maken gebruik van dat momentum om de visie van de retailer op gezonder leven te formuleren. Ze doen dat niet met een traditionele manifestofilm, wel met een pakkend verhaal.

We hebben 2020 beëindigd in de wetenschap en met de boodschap dat gezondheid het mooiste cadeau is. Ondertussen hebben meer dan een miljoen mensen de SuperPlus app gedownload waarmee ze extra korting krijgen op (gezondere) Nutri-Score A & B producten. Gezonder leven staat bij ongeveer iedereen hoog op de agenda. Maar hoe begin je daaraan?

Het nieuwe jaar is dan traditioneel het moment om met ‘goede voornemens’ te starten. In deze (nog steeds niet)post-coronatijden gebeurt dat wellicht wat grondiger dan gewoonlijk, want de crisis van het afgelopen jaar heeft ons heel wat zogenaamd vanzelfsprekende dingen in vraag doen stellen.

Een uitstekend moment om de Belgen duidelijk te maken dat gezonder eten een belangrijk onderdeel is van gezonder leven. En dat Delhaize er alles aan doet om gezonder eten zo makkelijk en betaalbaar mogelijk te maken.

Er werd niet gekozen voor een traditionele manifestofilm die alle initiatieven van Delhaize opsomt, maar voor een emotioneel verhaal, verteld vanuit het standpunt van een al iets oudere dame. Zij weet waarover ze spreekt als ze zegt dat je maar één keer leeft en vooral goed zorg moet dragen voor dat ene lichaam. Gezonder leven is dan ook vooral een kwestie van genieten, goed in je vel zitten, proberen en je hart volgen. En dat hoeft helemaal niet zo moeilijk te zijn, je kan er gewoon vandaag mee beginnen.

Een krantenadvertentie brengt dezelfde eenvoudige maar hoopvolle boodschap.

In tactische media als abri en radio wordt de focus op betaalbare gezondheid concreet ingevuld. Gezonder eten wordt makkelijker en goedkoper met SuperPlus, en met kortingen op een heleboel Nutri-Score A&B-producten. Gezonder leven kan meteen beginnen.

Persbericht

PDF - 55 Kb

Credits

DOCX - 13 Kb

Marieke Michils

Account Director

Laure Ghekiere

Account Executive

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met