Goed kan beter: Delhaize en TBWA gaan voor kwaliteit
4 oktober 2019
Beter eten begint bij betere producten. En die kwaliteit zit in het DNA van Delhaize. Nu grootschalige industrialisering en prijzendruk voedselkwaliteit bedreigen, terwijl de consument steeds kritischer wordt voor wat hij in z’n mond stopt, zet Delhaize even de kwaliteitspuntjes op de i.
Veel mensen willen zo goedkoop mogelijk boodschappen doen. Maar tegelijkertijd halen steeds meer mensen hun neus op voor voedsel dat almaar goedkoper geproduceerd wordt, ten koste van de mensen die het moeten maken, milieu, gezondheid en smaak. Dat moet en kan beter.
Voor Delhaize is dat een evidentie. Zo zijn ze al jaren bezig om elke dag nóg beter te doen. Deze belofte en garantie wilde Delhaize nu expliciet naar voren brengen.
Daarom ontwikkelde TBWA voor Delhaize een campagne die 100 % focust op de producten. Daarom maakt Delhaize in een full-page krantenadvertentie een belofte aan heel het land: #goedkanbeter. Delhaize engageert zich al geruime tijd voor beter, eerlijker eten. Het had als eerste fairtrade en bio in de rekken. En doet ook steeds minder zout, suikers, palmolie en additieven in zijn huisproducten.
Maar het kan dus nóg beter. In radiospots, social posts, OOH, instore posters en het eigen magazine wordt verteld hoe o.a. koffie, biomelk, zalm, kabeljauw en brood bij Delhaize eerlijker en kwalitatiever geproduceerd worden. En dus ook écht beter zijn. Voor nu, en voor later.