Goed kan beter: Delhaize en TBWA gaan voor kwaliteit

Beter eten begint bij betere producten. En die kwaliteit zit in het DNA van Delhaize. Nu grootschalige industrialisering en prijzendruk voedselkwaliteit bedreigen, terwijl de consument steeds kritischer wordt voor wat hij in z’n mond stopt, zet Delhaize even de kwaliteitspuntjes op de i.

Veel mensen willen zo goedkoop mogelijk boodschappen doen. Maar tegelijkertijd halen steeds meer mensen hun neus op voor voedsel dat almaar goedkoper geproduceerd wordt, ten koste van de mensen die het moeten maken, milieu, gezondheid en smaak. Dat moet en kan beter.

Voor Delhaize is dat een evidentie. Zo zijn ze al jaren bezig om elke dag nóg beter te doen. Deze belofte en garantie wilde Delhaize nu expliciet naar voren brengen.

Daarom ontwikkelde TBWA voor Delhaize een campagne die 100 % focust op de producten. Daarom maakt Delhaize in een full-page krantenadvertentie een belofte aan heel het land: #goedkanbeter. Delhaize engageert zich al geruime tijd voor beter, eerlijker eten. Het had als eerste fairtrade en bio in de rekken. En doet ook steeds minder zout, suikers, palmolie en additieven in zijn huisproducten.

Maar het kan dus nóg beter. In radiospots, social posts, OOH, instore posters en het eigen magazine wordt verteld hoe o.a. koffie, biomelk, zalm, kabeljauw en brood bij Delhaize eerlijker en kwalitatiever geproduceerd worden. En dus ook écht beter zijn. Voor nu, en voor later. 

Radiospot - Delhaize - Trust & Quality - Koffie

MP3 - 1.2 Mb

Radiospot - Delhaize - Trust & Quality - Zalm

MP3 - 1.3 Mb

Persbericht

DOCX - 77 Kb

Credits

DOCX - 78 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met