‘Hamsterhuren’ : le mot de l’année, pensé par TBWA

Un mot peut-il être une réponse à une tâche complexe ? Mission accomplie pour le bureau de publicité TBWA. La demande a été introduite par le promoteur immobilier Gilen Woonprojecten de Saint-Trond qui voulait implanter une nouvelle formule d’achat sur le marché. L’idée était simple : transformer l’argent du loyer en capital pour l’achat d’une habitation. Une belle offre mais comment présenter ce projet ? D’autant plus que le concept ‘huurkopen’ existe déjà, et que le concept est moins souple.

Pour cela, Gilen a fait appel à TBWA et à son département RP, Pride. L’agence a ensuite développé une campagne et créé un nouveau mot : ‘hamsterhuren’. Sans spots-tv et panneaux d’affichage. Le nouveau terme a fait son chemin. Il a été nominé comme ‘mot de la semaine’ par le Taaltelefoon et vient d’être nominé comme ‘mot de l’année’ par le Van Dale. Une excellente publicité, selon la définition de TBWA. L’entrée de l’expression dans le dictionnaire signerait une belle réussite pour le lancement de ce projet d’habitation.

A propos de TBWA GROUP

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels