‘Hamsterhuren’ : le mot de l’année, pensé par TBWA

Un mot peut-il être une réponse à une tâche complexe ? Mission accomplie pour le bureau de publicité TBWA. La demande a été introduite par le promoteur immobilier Gilen Woonprojecten de Saint-Trond qui voulait implanter une nouvelle formule d’achat sur le marché. L’idée était simple : transformer l’argent du loyer en capital pour l’achat d’une habitation. Une belle offre mais comment présenter ce projet ? D’autant plus que le concept ‘huurkopen’ existe déjà, et que le concept est moins souple.

Pour cela, Gilen a fait appel à TBWA et à son département RP, Pride. L’agence a ensuite développé une campagne et créé un nouveau mot : ‘hamsterhuren’. Sans spots-tv et panneaux d’affichage. Le nouveau terme a fait son chemin. Il a été nominé comme ‘mot de la semaine’ par le Taaltelefoon et vient d’être nominé comme ‘mot de l’année’ par le Van Dale. Une excellente publicité, selon la définition de TBWA. L’entrée de l’expression dans le dictionnaire signerait une belle réussite pour le lancement de ce projet d’habitation.

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TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

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