Headline en Audi magazine: primeur met Augmented Reality

Audi magazine schotelt vanaf deze maand haar lezers een nieuwe lees- en kijkervaring voor met Augmented Reality. Audi neemt hiermee opnieuw voorsprong, door als early adopter haar Belgische automagazine met Augmented Reality te verrijken. Headline Publishing tekende voor de realisatie.
Met Augmented Reality introduceren Audi en Headline Publishing een nieuwe, interactieve manier om de mix tussen auto en lifestyle optimaal te beleven. De lezer belandt via Augmented Reality midden in de actie tijdens de 24-uren-race van Spa-Francorchamps, op de Nürburgring voor een snel rondje aan boord van de Audi A6 Allroad quattro, op de lancering van de nieuwe A3 in Knokke, Brussel en Antwerpen en in de keuken van tweesterrenchef Viki Geunes.
 
Veel is er niet nodig om van de extra magazinebeleving te genieten . De lezer hoeft slechts de (gratis) Augmented Reality app op zijn smartphone of tablet te downloaden en deze voor de artikels te houden, om meteen de extra filmpjes en foto’s te zien. Headline Publishing biedt de Audi lezers tevens extra content aan via de iPad-versie van het magazine, met extra beeld- en geluidsfragmenten en interactieve momenten – en dit al sinds 2011. Tweemaal Vorsprung durch Technik dus, of wat had u gedacht?
 
Audi Magazine
Oplage: 150.000 exemplaren Frequentie: 3 nummers per jaar
Realisatie: Headline Publishing
 
Concept: Audi magazine, in 2010 genomineerd voor de Cuckoo Awards, is meer dan een louter een auto- of merkblad. Volledig in lijn met het DNA van het merk Audi brengt het magazine originele artikels over auto, gastronomie, reizen, architectuur, design, mode en cultuur. Het magazine verschijnt ook in iPad-versie.
 
Headline Publishing
Werkt voor sterke merken zoals onder meer Audi, Harley-Davidson, McDonald’s, Umicore, GDF SUEZ, Bosch en Century 21.
 
Meer info over Headline Publishing vindt u via www.headlinepublishing.be. Voor specifieke vragen kan u contact opnemen met Anne Thys via +32 3 260 08 30 of anne.thys@headlinepublishing.be.
Over TBWA GROUP

TBWA\Belgium is and has been a top-3 ranked agency for the last decade, and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA Belgium has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\Belgium is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CRM, media, digital, design, PR, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer the client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\Belgium is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\Belgium was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwagroup.be

TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels