Headline en Audi magazine: primeur met Augmented Reality

Audi magazine schotelt vanaf deze maand haar lezers een nieuwe lees- en kijkervaring voor met Augmented Reality. Audi neemt hiermee opnieuw voorsprong, door als early adopter haar Belgische automagazine met Augmented Reality te verrijken. Headline Publishing tekende voor de realisatie.
Met Augmented Reality introduceren Audi en Headline Publishing een nieuwe, interactieve manier om de mix tussen auto en lifestyle optimaal te beleven. De lezer belandt via Augmented Reality midden in de actie tijdens de 24-uren-race van Spa-Francorchamps, op de Nürburgring voor een snel rondje aan boord van de Audi A6 Allroad quattro, op de lancering van de nieuwe A3 in Knokke, Brussel en Antwerpen en in de keuken van tweesterrenchef Viki Geunes.
 
Veel is er niet nodig om van de extra magazinebeleving te genieten . De lezer hoeft slechts de (gratis) Augmented Reality app op zijn smartphone of tablet te downloaden en deze voor de artikels te houden, om meteen de extra filmpjes en foto’s te zien. Headline Publishing biedt de Audi lezers tevens extra content aan via de iPad-versie van het magazine, met extra beeld- en geluidsfragmenten en interactieve momenten – en dit al sinds 2011. Tweemaal Vorsprung durch Technik dus, of wat had u gedacht?
 
Audi Magazine
Oplage: 150.000 exemplaren Frequentie: 3 nummers per jaar
Realisatie: Headline Publishing
 
Concept: Audi magazine, in 2010 genomineerd voor de Cuckoo Awards, is meer dan een louter een auto- of merkblad. Volledig in lijn met het DNA van het merk Audi brengt het magazine originele artikels over auto, gastronomie, reizen, architectuur, design, mode en cultuur. Het magazine verschijnt ook in iPad-versie.
 
Headline Publishing
Werkt voor sterke merken zoals onder meer Audi, Harley-Davidson, McDonald’s, Umicore, GDF SUEZ, Bosch en Century 21.
 
Meer info over Headline Publishing vindt u via www.headlinepublishing.be. Voor specifieke vragen kan u contact opnemen met Anne Thys via +32 3 260 08 30 of [email protected].
Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium