Headline et Audi magazine : la réalité augmentée en primeur

À partir de ce mois, Audi magazine offre à ses lecteurs une nouvelle expérience visuelle : la réalité augmentée. En adoptant en primeur la réalité augmentée pour son magazine automobile belge, Audi prend donc une nouvelle fois de l’avance. Headline Publishing a assuré la réalisation.
Grâce à la réalité augmentée, Audi et Headline Publishing nous font vivre de manière innovante et interactive l’association voiture et style de vie. Cette technique plonge le lecteur au cœur de l’action lors des 24 Heures de Spa-Francorchamps, l’envoie sur le Nürburgring pour un tour rapide à bord de l’Audi A6 allroad quattro, lui fait vivre le lancement de la nouvelle A3 à Knokke, Bruxelles et Anvers ou encore, le fait atterrir dans la cuisine du chef bi-étoilé Viki Geunes.

Cette expérience visuelle hors du commun est simple à mettre en œuvre. Il suffit au lecteur de télécharger l’application (gratuite) Augmented Reality sur son smartphone ou sa tablette et de braquer son appareil sur les articles pour accéder aux films et aux photos supplémentaires. Dans la version iPad du magazine, Headline Publishing propose également plus de contenus aux lecteurs d’Audi : images, fragments sonores, moments interactifs... et ce, depuis 2011 déjà. Un double ‘Vorsprung durch Technik’, quoi de plus normal ?
 
Audi Magazine
Tirage : 150.000 exemplaires Fréquence : 3 numéros par an Réalisation : Headline Publishing
Concept : Audi magazine, nommé en 2010 aux Cuckoo Awards, représente davantage qu’un magazine automobile ou de marque. Reflétant totalement l’ADN de la marque Audi, le magazine publie des articles originaux sur les voitures, la gastronomie, les voyages, l’architecture, le design, la mode et la culture. Le magazine paraît également en version iPad.
 
Headline Publishing
Travaille pour des marques phares, dont Audi, Harley-Davidson, McDonald’s, Umicore, GDF SUEZ, Bosch et Century 21.

Pour en savoir davantage sur Headline Publishing, consultez www.headlinepublishing.be. Pour toute question spécifique, contactez Anne Thys au +32 3 260 08 30 ou via [email protected].
A propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium