Headline maakt inspiratiemagazine voor Open Monumentendag 2014
12 september 2014
Herita, de organisatie achter Open Monumentendag, en Headline Publishing slaan de handen in elkaar voor een vernieuwde communicatie rond het grootste culturele eendagsevenement van Vlaanderen. Naar aanleiding van de 26ste editie (zondag 14 september as.) werd afgestapt van de aloude infokrant – de volledige programmatie staat nu online – en sleutelde Headline Publishing aan een nieuwe, aantrekkelijkere invulling.
Het resultaat is een inspiratiemagazine boordevol verhalen van unieke, bijzondere of vergeten monumenten, en van de mensen erachter. Enkele verhalen krijgen via Augmented Reality nog een extra dimensie. Daarnaast inspireert het magazine via een shoppingpagina en een reeks handige tips & tricks waarmee iedereen aan de slag kan op 14 september. Ook het jongere publiek wordt aangesproken door o.m. een fotowedstrijd i.s.m. het FotoMuseum, een zoekplaat voor kinderen en een originele Facebookwedstrijd.
"Open Monumentenmagazine is een smaakmaker, die goesting doet krijgen om Open Monumentendag te bezoeken".
Liesbeth De Maeyer - Herita