Headline maakt nieuw medewerkersmagazine voor AZ Sint-Maarten

Als eengemaakt ziekenhuis verspreid over drie campussen in Mechelen en Duffel, is AZ Sint-Maarten elke dag in de weer om patiënten de beste zorgen te bieden.

In 2018 worden de drie campussen samengebracht in één hypermodern nieuwbouwziekenhuis in Mechelen, waarvan de bouw in 2013 van start ging.

Medewerkers, afdelingen en structuren samenbrengen op één fysieke locatie, is behalve een enorme logistieke operatie en een strategisch-organisatorische oefening op papier, ook op menselijk vlak een uitdaging van formaat. Een werk van lange adem bovendien, want ook in de hoofden van medewerkers moeten er bakens verzet worden om te komen tot één organisatie waarin iedereen samenspant voor een gezamenlijke ambitie: de beste zorg bieden aan de patiënt.

Om deze dynamiek te voeden en te versterken, pakt AZ Sint-Maarten uit met een nieuw medewerkersmagazine. Om het blad te bedenken en te maken, viel de keuze op Headline Publishing.

In december rolde de eerste M! van de persen. M! is een magazine dat meer doet dan informeren en medewerkers betrekken. Met een oplage van 2500 exemplaren en een verschijning van 4 maal per jaar, wil M! medewerkers inspireren om de koers die de organisatie vaart, verder uit te dragen. En dit door de missie, visie en waarden van het ziekenhuis zichtbaar te maken doorheen échte verhalen uit de praktijk van elke dag. Beleefd en verteld door de medewerkers zelf, in heldere taal en sprekende beelden. Ook de patiënt komt aan het woord en zegt waar het voor hem of haar op staat.

To-the-point en zonder opsmuk, in mooie, soms paginagrote portretten. Illustraties en infografieken maken het plaatje compleet. Wat dat alles oplevert? Stof voor gesprek, een inkijk in andere afdelingen, een uitnodiging om over muurtjes te kijken, een goed gevoel, een wij-gevoel. Verbinding kortom, die op zich weer motiveert om een stapje verder te gaan in het zorgverhaal.

 

Facts & figures:

M!

Samen zorgen voor één verhaal

- nederlandstalige uitgave

- verschijning: 4 x per jaar

- oplage 2500 exemplaren

- kernwoorden: verbondenheid - storytelling - beeldtaal

Cover AZSTM

PDF - 398 Kb

Persbericht M!

DOCX - 537 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact