Headline maakt nieuw medewerkersmagazine voor AZ Sint-Maarten
18 december 2014
Als eengemaakt ziekenhuis verspreid over drie campussen in Mechelen en Duffel, is AZ Sint-Maarten elke dag in de weer om patiënten de beste zorgen te bieden.
In 2018 worden de drie campussen samengebracht in één hypermodern nieuwbouwziekenhuis in Mechelen, waarvan de bouw in 2013 van start ging.
Medewerkers, afdelingen en structuren samenbrengen op één fysieke locatie, is behalve een enorme logistieke operatie en een strategisch-organisatorische oefening op papier, ook op menselijk vlak een uitdaging van formaat. Een werk van lange adem bovendien, want ook in de hoofden van medewerkers moeten er bakens verzet worden om te komen tot één organisatie waarin iedereen samenspant voor een gezamenlijke ambitie: de beste zorg bieden aan de patiënt.
Om deze dynamiek te voeden en te versterken, pakt AZ Sint-Maarten uit met een nieuw medewerkersmagazine. Om het blad te bedenken en te maken, viel de keuze op Headline Publishing.
In december rolde de eerste M! van de persen. M! is een magazine dat meer doet dan informeren en medewerkers betrekken. Met een oplage van 2500 exemplaren en een verschijning van 4 maal per jaar, wil M! medewerkers inspireren om de koers die de organisatie vaart, verder uit te dragen. En dit door de missie, visie en waarden van het ziekenhuis zichtbaar te maken doorheen échte verhalen uit de praktijk van elke dag. Beleefd en verteld door de medewerkers zelf, in heldere taal en sprekende beelden. Ook de patiënt komt aan het woord en zegt waar het voor hem of haar op staat.
To-the-point en zonder opsmuk, in mooie, soms paginagrote portretten. Illustraties en infografieken maken het plaatje compleet. Wat dat alles oplevert? Stof voor gesprek, een inkijk in andere afdelingen, een uitnodiging om over muurtjes te kijken, een goed gevoel, een wij-gevoel. Verbinding kortom, die op zich weer motiveert om een stapje verder te gaan in het zorgverhaal.
Facts & figures:
M!
Samen zorgen voor één verhaal
- nederlandstalige uitgave
- verschijning: 4 x per jaar
- oplage 2500 exemplaren
- kernwoorden: verbondenheid - storytelling - beeldtaal