Het Laatste Nieuws en TBWA brengen Het Ritme Van Vlaanderen in kaart

De ene bekijkt dit persbericht amper. De andere denkt terwijl hij er diagonaal over gaat “hmmmm, interessant”. En ja, een enkeling leest het zelfs tot de laatste letter. Zo heeft iedereen zijn eigen ritme.

Dat ritme is het uitgangspunt van Het Laatste Nieuws om zijn diverse abonnementen te verkopen: enkel digitaal voor wie altijd snel het voornaamste nieuws wil meepikken, digitaal in de drukke week en op papier in het weekend voor wie ook af en toe wil temporiseren en alles digitaal én op papier voor wie alles wil meepikken en daar ook ruim zijn tijd voor neemt.

Om na te gaan welk abonnement het best bij wie past, ging Het Laatste Nieuws op zoek naar Het Ritme Van Vlaanderen. In een poll vroegen we hoe snel of traag of iets daar tussenin de Vlaming ontwaakt, doucht, eet, pendelt, winkelt, leest, vrijt, spreekt, enzovoort.

De resultaten leverden mooie taartgrafieken op die Het Laatste Nieuws en TBWA uitspeelden in hun offline campagne. Daarnaast is er online ook nog te zien hoe we de man en vrouw in de straat bevraagd hebben. Of toch tenminste geprobeerd.

Ontdek Het Ritme Van Vlaanderen snel, of op je gemak… of iets daar tussenin… nog tot half november op de vermelde kanalen en uiteraard in Het Laatste Nieuws.

Persbericht

PDF - 206 Kb

Radiospot: Hoelang sta jij te koken?

MP3 - 705 Kb

Radiospot: Hoelang zit jij 's ochtends in de badkamer?

MP3 - 705 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact