Het Laatste Nieuws en TBWA lanceren de nieuwe HLN app met alles waar je hoofd naar staat
9 mei 2019
Het Laatste Nieuws heeft zijn HLN app fors vernieuwd. Met meer nieuws en entertainment dan ooit tevoren, mooi overzichtelijk ondergebracht in 4 aparte werelden. Nieuws: algemeen nieuws uit binnen- en buitenland plus sport- en showbizznieuws. In de buurt: een fors uitgebreid aanbod van regionaal nieuws, makkelijk te personaliseren door je postcode in te voeren. Video: een forse uitbreiding van het videoaanbod met exclusieve video content van alle Medialaanzenders plus trending video’s. En een volledig nieuwe wereld: FUN. Met uitdagende puzzels, elke dag nieuwe originele quizjes en spannende spelletjes.
De vernieuwing zit niet alleen in de inhoud, maar ook in het gebruik van de app. Want je switcht tussen de verschillende werelden door te swipen. Zo kantel je als een kubus verder en zit je snel bij de inhoud waar je zin in hebt. Of waar je hoofd naar staat. En dat is het uitgangspunt van de campagne: Een gebruiker met een tollende kubus als hoofd swipet van de ene wereld naar de andere. Elke zijde heeft een scherm waarop we ontdekken waar de gebruiker net mee bezig is. Nieuws, regio, video of spelletjes.
De kubus spint telkens door naar een nieuw onderwerp: Wetstraat of Dorpsstraat, Liefde voor het milieu of Liefde voor muziek, Lukaku of Sudoku… de nieuwe HLN app brengt het allemaal.
De film is op tv maar vooral online te ontdekken in heel wat afgeleide formaten. Verder loopt de campagne ook op bannering, print en radio.
Ontdek de nieuwe app in de app store.