Het Laatste Nieuws en TBWA lanceren de nieuwe HLN app met alles waar je hoofd naar staat

Het Laatste Nieuws heeft zijn HLN app fors vernieuwd. Met meer nieuws en entertainment dan ooit tevoren, mooi overzichtelijk ondergebracht in 4 aparte werelden. Nieuws: algemeen nieuws uit binnen- en buitenland plus sport- en showbizznieuws. In de buurt: een fors uitgebreid aanbod van regionaal nieuws, makkelijk te personaliseren door je postcode in te voeren. Video: een forse uitbreiding van het videoaanbod met exclusieve video content van alle Medialaanzenders plus trending video’s. En een volledig nieuwe wereld: FUN. Met uitdagende puzzels, elke dag nieuwe originele quizjes en spannende spelletjes.

De vernieuwing zit niet alleen in de inhoud, maar ook in het gebruik van de app. Want je switcht tussen de verschillende werelden door te swipen. Zo kantel je als een kubus verder en zit je snel bij de inhoud waar je zin in hebt. Of waar je hoofd naar staat. En dat is het uitgangspunt van de campagne:  Een gebruiker met een tollende kubus als hoofd swipet van de ene wereld naar de andere. Elke zijde heeft een scherm waarop we ontdekken waar de gebruiker net mee bezig is. Nieuws, regio, video of spelletjes.

De kubus spint telkens door naar een nieuw onderwerp: Wetstraat of Dorpsstraat, Liefde voor het milieu of Liefde voor muziek, Lukaku of Sudoku… de nieuwe HLN app brengt het allemaal.

De film is op tv maar vooral online te ontdekken in heel wat afgeleide formaten. Verder loopt de campagne ook op bannering, print en radio.

Ontdek de nieuwe app in de app store.

Contacteer ons
Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium