Het M-effect: een ode van McDonald’s® aan kinderen op zoek naar hoop.

Het M-effect: een ode van McDonald’s® aan kinderen op zoek naar hoop.

De kinderen in ons land, dat zwaar getroffen is door de coronacrisis, hebben het hard te verduren. Door de lockdown kunnen ze niet veel kanten meer uit. Logeerpartijtjes of spelen bij vriendjes kunnen ze vergeten, bezoekjes aan de grootouders zijn uitgesloten. Zwembaden, pretparken, zoo’s, cinema’s en restaurants zijn toe. Eén van de weinige pleziertjes die hun is gegund, is een rit naar de McDrive bij McDonald’s®. Want afhalen mag nog.

McDonald’s® België besloot een campagne te voeren als ode aan al die kinderen die nu al maandenlang uit het venster staren op zoek naar een glimpje hoop. En die af en toe beloond worden voor hun geduld.

Reclamebureau TBWA\Brussels vatte dat gevoel treffend samen in één beeld, met de hulp van de Belgische fotograaf Jef Boes. Hij capteerde de blik van kinderen in de auto, met op het raam de reflectie van de wereldberoemde gouden bogen van het McDonald’s® logo. De foto’s zijn zo sprekend dat geen tekst of signatuur meer nodig waren.

De campagne verschijnt in de vorm van posters, printadvertenties en op social media.


 



Persbericht MEffectPRCommNL.pdf - 33 KB Credits CreditsMEffect-2.docx - 13 KB

 


Jeremie Goldwasser Creative Director
Geert Potargent Client Service Director

 

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium