Het M-effect: een ode van McDonald’s® aan kinderen op zoek naar hoop.

Het M-effect: een ode van McDonald’s® aan kinderen op zoek naar hoop.

De kinderen in ons land, dat zwaar getroffen is door de coronacrisis, hebben het hard te verduren. Door de lockdown kunnen ze niet veel kanten meer uit. Logeerpartijtjes of spelen bij vriendjes kunnen ze vergeten, bezoekjes aan de grootouders zijn uitgesloten. Zwembaden, pretparken, zoo’s, cinema’s en restaurants zijn toe. Eén van de weinige pleziertjes die hun is gegund, is een rit naar de McDrive bij McDonald’s®. Want afhalen mag nog.

McDonald’s® België besloot een campagne te voeren als ode aan al die kinderen die nu al maandenlang uit het venster staren op zoek naar een glimpje hoop. En die af en toe beloond worden voor hun geduld.

Reclamebureau TBWA\Brussels vatte dat gevoel treffend samen in één beeld, met de hulp van de Belgische fotograaf Jef Boes. Hij capteerde de blik van kinderen in de auto, met op het raam de reflectie van de wereldberoemde gouden bogen van het McDonald’s® logo. De foto’s zijn zo sprekend dat geen tekst of signatuur meer nodig waren.

De campagne verschijnt in de vorm van posters, printadvertenties en op social media.


 



Persbericht MEffectPRCommNL.pdf - 33 KB Credits CreditsMEffect-2.docx - 13 KB

 


Jeremie Goldwasser Creative Director
Geert Potargent Client Service Director

 

Over TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium